Hem › Forums › Att bo i Thailand › Kultur, Samhälle & Politik, › Skatt motorbike 800 Baht?
- This topic has 5 replies, 6 voices, and was last updated 15 years, 8 months ago by
Thaisambo.
-
AuthorPosts
-
-
21 August, 2010 at 2:55 pm #389104
Den årliga skatten för motorbike i Thailand är 800 Baht.
Kan någon redogöra vad denna skatt är; ifall det bara är vägtrafik-skatt
eller om möjligtvis försäkring ingår? -
21 August, 2010 at 3:09 pm #446163
Skatt och försäkring betalas normalt på samma gång på kommunkontoret. Du bör veta att denna försäkring inte är vad du kanske tror, den är bara det som krävs för att få köra . Skaffa en tilläggsförsäkring, helförsäkring ex Bangkok insurance
🙂 -
21 August, 2010 at 8:19 pm #446164
Jag kunde inte stöldförsäkra min 125 cc motorcykel trots att jag köpte en sprillans ny. Nån som vet varför?
-
22 August, 2010 at 1:49 am #446166
@Travaren wrote:
Jag kunde inte stöldförsäkra min 125 cc motorcykel trots att jag köpte en sprillans ny. Nån som vet varför?
Kanske nya regler, jag kunde stöldförsäkra min 125 cc första året, drygt 800 THB inkl skatt.
Fr o m år 2 ville de inte stöldförsäkra. Jag betalar nu 100 THB i skatt samt 323 THB till den obligatoriska trafikförsäkringen.
Kj
-
22 August, 2010 at 6:31 am #446167
Jag hade häromåret en kontakt som kanske kan hjälpa till med en utökad motorcykelförsäkring, vi har inte anskaffat någon ännu. Men det är möjligt att det går nu.
Man kan skicka in en förfrågan elektroniskt, se vidare
http://www.e-insurethailand.com/motorcycle.htm
Det är nog inga nya regler, det är samma regler som förut med den obligatoriska för THB 323 som är lagfäst.
Resten handlar bara om något bolag som kan få ekonomi på att sälja försäkringar med en premie som balanserar skadeutbetalningar och administration.
Jag vet inte om oktroj krävs för att få bedriva försäkringsverksamhet i Thailand, men någon kontroll finns förmodligen.
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.