Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Köp & Sälj – Byt & Hyr Söker boende ca 2 veckor jan-feb 2015

Viewing 8 reply threads
  • Author

Söker boende och restips för månadsskifte jan-feb 2015, i ca 2 veckor. Vi är en “familj” på 8-9 personer, har enligt plan A tänkt oss att åka till Koh Samui men är även öppen för andra förslag. Om vi bestämmer oss för Koh Samui hur tar vi oss bäst dit?
      Vi är mellan 18-68 år och är i första hand ute efter sol, fina stränder, bad och god mat, lite lagom med shopping och nöjesliv, det får inte vara alldeles öde och inte heller hålligång hela natten. Vi vill inte åka moppe eller bil utan ha gångavstånd till det mesta.
      Hör av er med tips och förslag!
      Tack! 🙂 /Carina

Rasamus
      Participant

Smidigast till Samui tar du dig med Bangkok air, det ar dock inte sa billigt. http://bangkokair.com/eng?gclid=CLfV7PWQ8sACFRcPjgodKCYAWA. Nast basta alternativet ar att ta er till Surat thani med lagprisflyg tex http://www.nokair.com/nokconnext/aspx/Index.aspx och darefter buss och bat. Buss och batbiljetten kops lampligen pa flygplatsen i Surat Thani. Ursakta avsaknaden av prickar.

Puma
        Participant
          nathon
          Participant

Skriv gärna lite mer om vad ni vill göra, se, om ni varit tidigare i Thailand,vad ni tycker om mm.
            Det ger inte så mycket att ge råd till några man inte vet något om mer än deras ålder….
            Mer info så får ni nog flera svar.

Hej igen!

Vår erfarenhet av Thailand är varierande, några har aldrig varit dit, medan jag själv varit där sex gånger. 🙂
            Mesta tiden har jag tillbringat i Mae Phim, Rayong, (att jag hamnade i Mae Phim första gången kan jag tacka denna sida för, har varit där 3 gånger, totalt ca 15 veckor) älskar det stället men tror att de yngre i gänget vill ha lite mer av shopping och barliv än vad som erbjuds där. Har varit i HuaHin, det kan jag hoppa över denna gång. 🙂 Sist var vi till Koh Chang, en mycket trevlig ö som vi verkligen gillade, så nått liknande det vore nått. Men vi är som sagt var mest ute efter att sola, bada, umgås, äta gott och få massage, gärna en och annan lokal marknad 🙂

Kom gärna med fler ideér om vart vi ska ta vägen. Hus eller hotell? Vi blir mellan 8-10 pers som det ser ut just nu. 🙂

Tack för era förslag och ser fram emot fler! 🙂

jjonsson
            Participant

Säker många som inte kommer att dela min uppfattning här men …
              Negativ input kan vara bra i bland också. :blackeye:
              Kho Samui är ett av de sämsta ställen jag varit på i Thailand.

För det första var det dyrt att ta sig dit med flyg (monopol eller inte låter jag vara osagt, vet för lite om det)
              Men hela stället var för turistigt för mig, Burger kings, MC donalds och svindyra mövenpickskopor.
              Fantastisk ö och många fina ställen jag såg från hyrbilen… men det räckte lixom inte..
              Det kompenserade inte det andra…

Bemötandet från Thai där var inte alls imponerande. Rent otrevligt emellanåt…
              Personligen kommer jag aldrig att sätta min fot på Kho Samui igen.

meo

Hej! Varför inte åka till Koh Chang igen? där finns allt som ni kan tänkas vilja ha, och fördelen är ju att
                ni har närheten till Bkk för dit och hemresa. Har tyvärr inga tips på boenden för så många, men det finns säkert hus att hyra om du kollar.Mvh/ Meo

Oj… vad tycker ni andra som varit på Koh Samui? Om ni har samma erfarenhet av Koh Samui som jjonsson, så är det absolut inte något för oss. Vi vill ha mer av det genuina Thailand, massor av andra turister och allt bara uppbyggt för oss är inte så kul, tyckte nog att Koh Chang var gränsfall… och det var mycket därför jag inte blev förtjust i Huahin, jag blir inte imponerad av att hitta Wasa knäckebröd och Kalles kaviar i butikerna, eller att mest höra svenska röster, tvärtom…

Det vi söker är nog något liknande MaePhim, fast lite lite större utbud för oss turister. Nu kanske jag pratar emot mig själv, men hoppas ni förstår. :alien:

humpe
                Participant

Inte byggt för turister men stort utbud för turister? Det du söker finns inte. Thailand är över exploaterat för länge sen.
                  Åka hit i låg säsong är väl det närmaste som går att komma.
                  Finns en anledning till att bla svenskar inte har Thailand som turist mål nr 1 längre.

Viewing 8 reply threads
              • You must be logged in to reply to this topic.