Hem › Forums › Att bo i Thailand › Kultur, Samhälle & Politik, › Songkran 2011 i Thailand – var firar du?
- This topic has 7 replies, 6 voices, and was last updated 15 years, 1 month ago by
stgrhe.
-
AuthorPosts
-
-
28 March, 2011 at 10:17 am #389895
För egen del blir det nog en tur upp till släkten i Soidao. Det kan bli kallt…
Var och hur firar du?
-
2 April, 2011 at 6:02 pm #451701
Hej !
Det blir i Rayong city,men även nere vid stranden på dagarna.Den är ju lång beachen,så det blir nog en tur ner till Thaisambos kvarter också”Thapong/Ban Pee” men….förresten jag vill ju åka till Sattahip och kolla lite,Ja det blir mycket.Voj Voj som lappen sa om smöret .Ha det bra/emic
-
3 April, 2011 at 2:13 am #451702
Emic, det verkar bara vara du och jag av alla forummedlemmar som skall fira i Thailand i år? :cyclopsani:
-
3 April, 2011 at 3:51 am #451703
Förra året firades riktig(dyngsur) Songkran en dag i varje ampuhre i Chanthaburi. Firar vid beachen Leam Sadet den dagen Thamai firar och kanske det blir en sväng till storstaden på kvällen när muang firar. Ovanstående tycker jag är det bästa provinsen erbjuder.
Kj
-
14 April, 2011 at 2:25 am #451705
Första dagens firande avklarad här i Soidao. Vi besökte först byn där frugans släktingar bor och sedan bonus-svärfarsans by. Den sistnämnda avsevärt festgladare (isaan folk). Hemma i säng innan midnatt!
Hur har ni andra det?
-
14 April, 2011 at 5:21 am #451706
Jo tack det är bra här.
I förrgår munkpromotion i templet och stor fest, på kvällen dans och sång.
Igår ceremoniel i templet tidigt på morgonen med massor av folk och mässande.
Vad som händer idag vet jag inte ännu, men sambon har varit iväg på morgonen för att hjälpa till med att plocka blommor och ordna blomsterarrangemang.
Jag fattar inte så mycket av det hela, men det är trevligt att få vara med på ett hörn och jag filmar.
-
14 April, 2011 at 12:31 pm #451707
Vår familj besökte Wat Huai Mongkul för första gången idag, ja egentligen har Lisa varit där en gång för ganska många år sedan och det var inte bara vi som fått för oss att besöka prachuaps mest berömda wat samtidigt. Jag blev dock imponerad hur välorganiserat det var både beträffande parkiering och under cermonierna.
Lunch intogs sedan vid Dolphin Bay i Sam Roi Yod.
Göran
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.