-
Rz-Chackpong replied to the topic Blåst på hus i Thailand in the forum Hus, Lägenheter & Mark 12 years, 5 months ago
@Favorit wrote:
Hej och tack för svar!
Eftersom jag nu inte äger “mitt hus” undrar jag hur en ev. försäljning skulle gå till, kan jag överhuvud taget sälja huset och få tillbaka de pengar jag lagt ut eller är det markägaren som tjänar pengar och jag blir utan :pale:Favorit
När det gäller möjligheten att sälja just ditt hus så beror det på hu…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Blåst på hus i Thailand in the forum Hus, Lägenheter & Mark 12 years, 5 months ago
@Favorit wrote:
Hej och tack för svar!
Eftersom jag nu inte äger “mitt hus” undrar jag hur en ev. försäljning skulle gå till, kan jag överhuvud taget sälja huset och få tillbaka de pengar jag lagt ut eller är det markägaren som tjänar pengar och jag blir utan :pale:Som så många andra säljer du din leasingrätt. Det Rz framhåller, vilket jag är b…[Read more]
-
Rz-Chackpong replied to the topic Blåst på hus i Thailand in the forum Hus, Lägenheter & Mark 12 years, 5 months ago
@Favorit wrote:
För 5 år sedan leasade jag en tomt i Thailand som jag betalade för att nyttja i 30 år.
Jag bestämde mig därefter för vilken typ av hus jag ville skulle byggas på min leasade tomt. Tomtägaren sökte bygglov varpå huset byggdes och jag betalade under tiden för material och arbetet som utfördes vartefter. Allt gott och väl…jag fl…