Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Rembrandt Hotell i Bangkok har Skandinaviskt julbord 15de December med bla importerad Svensk sill, Västerbotten ost, Janssons Frestelse, senapsgriljerad julskinka, köttbullar, rödbetssallad, glögg och pepparkakor m.m. Jag var där när de hade midsommar firande med Svenska handelskammare i somras och även i förra veckan när SWEA hade sin julfest där. Sjukt bra Svensk mat. Tänker inte missa deras julbord nu på Söndag. :santa:
Åk gärna och kolla på den uppstoppade munken =) sjuuukt bizarr…
Tja,
Ska öppna bankkonto i en Thailändsk bank nu och funderar lite på vilken jag ska välja. Någon som har lite uppdaterad info vad gäller de olika bankernas internetbank?
/David
Efter 3 timmar med taxi var jag framme vid konsulatet, ingen kö så det var bara att lämna in visumansökan. Sen var det bara att vänta till 15:30 så kunde jag hämta ut passet även nu med minimal kö. Turist och transit går på en dag, för övriga visum måste man vänta till dagen efter. Sen kunde jag ta sista minibussen tillbaka till Hat Yai 300 Bath. Enkelt och smidigt :cheers:
Märkligt bara att de inte går en minibuss tidigt på morgonen så man slapp ta taxin…
@Merlins wrote:
Man kan ju inte direkt säga att Thailand var en del av Khmerriket om Thailand eller rättare sagt Siam bildades först efter. Thailand håller högt att de aldrig har varit koloniserat. De fick dock överge lydriket Laos till Frankrike och Burma till England.
Hur ofta pratar vi om att hela Sverige har varit under Danskt styre i över 100 år?
Det är ju det som är det konstiga. Varför accepterar de inte Khmerriket och att det var utbrett över nuvarande Thailand då det var innan nuvarande Thailand änns fanns :scratch:
Så med andra ord får jag bita mig i läppen och hålla tyst när ämnet kommer upp :scratch:
Det blev en dyr men en riktigt bra fest med Janet Kiew då det inte kom så många. Men ett bra gäng på ca 60st hade en kanonkväll på DeBasaer på Medborgarplatsen i onsdags kväll. På fredag tar vi en tur till Thailändska tigern på Hornsgatan innan vi åker vidare till Dusseldorf på lördag. :cheers:
Konserterna i Göteborg och Malmö är inställda så nu kör vi bara i Stockholm. Vi har dock bytt till en mindre lokal som tar 400 pers. Nu finns vi i Debasers kalender.
Det blir en enmansshow, hon har en tekniker/musiker som sköter musiken via dator.
Musikvideo från den film som satte fart på hennes karriär… Yam Yasothorn แหยม ยโสธร
[youtube:2jlnlxya]http://www.youtube.com/watch?v=OieSGxixUOM[/youtube:2jlnlxya]
Från hennes senaste album Thank You ที่รัก
[youtube:2jlnlxya]http://www.youtube.com/watch?v=x1y9Oq4y6_8[/youtube:2jlnlxya]
@Nille wrote:
Henne har jag aldrig hört talas om?
Reklam här kostar 2 biljetter bara så du vet :thumbleft:
Fråga din fru hon vet säkert 🙂
Hon har gjort några filmer med Mum den korta, skalliga komikern från Isaan, hon är även med i en av de populära såpoprerna som går nu, kommer inte ihåg vad den heter…
Artisten är Janet Kiew เจเน็ท เขียว, Ska ha konsert i Stockholm, Göteborg och Malmö. Håller på att skapa en hemsida samt även en facebooksida. Kommer sätta upp flest posters i konsert städerna men vill även sätta upp i övriga städer också, men det blir bara kanske ett par ställen per stad.
Jag letar nu efter ThaiRestauranger, Thaibutiker och ThaiSPA/Massage där många thailändare “hänger”, så nu skulle jag vilja ha hjälp med lite tips om vilka ställen som ni känner till, där jag skulle kunna sätta upp en poster. Jag har börjat söka via eniro men det är ju omöjligt att se där om det är restauranger som thailändare äter på eller om det är mest svenskar. Jag har tänkt rikta in mig på varje läns residensstad samt Helsingborg och Norrköping där jag vet att det finns många thailändare. Ska även sätta upp lite posters i Köpenhamn och Oslo.
Tack Nille, den kartan gav en bra fingervisning. Jag ska anordna 3 konserter med en thailändsk artist, kan jag lägga upp ett inlägg här om det och göra lite reklam?
-
AuthorPosts