Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
4 May, 2015 at 5:23 am in reply to: Skandinaviska biblioteket i Hua Hin invigs och öppnar 26/1 #487143
Härligt, väl behövt! Kommer absolut på besök nästa gång jag är där.
Har lite problem med en lånad dator, men ville bara påminna om att Långliggare uppdateras med nytt avsnitt varje Fredag! Lägger upp bild så snart jag får sitta vid min kära Eulalia (dator) igen!
God Fredag! :salute:
Hallå thailandsvänner, ni glömmer väl inte att läsa serier? 😉
Sent avsnitt:
@humpe wrote:
Ändra inte din sköna stil Långrygg, riktigt bra humor är det och inte det minsta plumpt. All sanning tål att skojas om ifall man gör det på rätt sätt och det gör du 😀
Tack Humpe! Jag försöker hålla det så oplumpt som möjligt, men samtidigt kanske det var rätt plumpt många gånger där nere 😉
Och på tal om att fortsätta 🙂
@björnhonan wrote:
Skall detta vara humor? 🙁 Bara sexistiskt och plumpt! förstärker ju bara bilden många har om “whitetrash” faranger med taskig kvinnosyn som häckar runt i Sydostasien
Om det är humor, ja det beror väl på om man skrattar eller inte. Anar att det inte är humor för dig 😉
Att det förstärker bilden… det mesta är inspirerat av självupplevda “äventyr” som boende där nere. Och egentligen tycker jag själv att jag tonar ner just det “whitetrashiga” och den taskiga kvinnosynen, jämfört med hur det verkligen kan gå till där nere, särskilt efter några år och avtrubbningen sätter in.
Nu tillbaka i Sverige är det också rätt skönt att på ett sätt ta itu med dessa upplevelser. Vi har ju än så länge bara sett ca en månad av en 6-årig “resa”, vem vet hur detta kommer att påverka Långrygg i framtiden?
Jag förstår din reaktion, hade nog förväntat mig mer sånt, men detta är första gången (ta i trä :thumbleft: ) Och igen, jag tycker verkligheten på alla sätt du nämn ovan vida överträffar dikten/serien.
Jag misstänker att björnhonan är just hona och på grund av detta förskonas/missar en stor del av den manliga “verkligheten”.Vill tacka för din kommentar, kommer att fortsätta försöka förbättra och just “plumpt” vill jag verkligen undvika, trodde i min enfald att jag kanske lyckats 😉
Mvh
@Jimmieboy wrote:
Du har inga planer på att göra en bok och sälja?
Jo, hade en liten blaska på seriemässan i Stockholm i Maj. Då med ca 98% material från webben, men ska göra en större bok nästa år, då med mer extramaterial som inte finns på sajten. Tack för att du frågar 🙂 man lever på hoppet!
Mvh
Fredag betyder (för det mesta) nytt avsnitt av Långliggare:
Kul, det hamnar på listan inför nästa resa (listan som bara växer)!
Tack 🙂 Alltid lika trevligt med när nån gillar den!
Har du lämnat Bkk för gott?
Hej forumet, var ett tag sen jag var aktiv här, men nu ska det bli bättring!
Hoppas det är okej att jag lånar den gamla tråden om min serie för att tipsa om min serie?Den är baserad på min tid som Långliggande Farang, just nu (i serien) har huvudpersonen precis börjat komma till rätta, Hua Hin närmare bestämt. Jag siktar på ett nytt avsnitt varje Fredag, den här veckan blev det alldeles nyss, Söndag…
Läs och kom gärna med synpunkter:
Oj, kul att den hittat hit! Man får tacka för länkandet och hoppas duger! 🙂
Vi köpte en på Emporium i Bangkok. Kanske 3:e våningen, det är i alla fall en barnaffär/avdelning. Dyrt när man var Bangkokian, men billigt nu när man är van vid svennepriser igen 😉
-
AuthorPosts