Forum Replies Created

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Att köpa större bil i Thailand #442445

    @stgrhe wrote:

    @Nille wrote:

    Är det stor skillnad i pris att köpa av privatperson istället för bilhandlare?

    Jag har hört att bilhandlare ofta inte låter en provköra, stämmer det och isf varför?

    Vi har köpt två nästan nya begagnade bilar, en privat och en från en bilhandlare och jag tycker processen var likartad. Egentligen var det enklare med bilköpet hos bilfirman eftersom de skötte om omregistreringen utan att vi behövde vara på plats, vilket var smidigt och bekvämt.

    Förhandlingarna om slutpriset var också likartade och det var heller inga problem med provkörning från något håll.

    Göran

    Hur stor prutmån är vanlig när man går till en bilhandlare… eller skall man satsa på att få med extrautrustning mm.
    Sköter bihandlaren också om bilskatt och bilförsäkring eller är det något man får fixa själv?

    Per//

    in reply to: Att köpa större bil i Thailand #442438

    Nej, tänker inte skriva mig i Thailand. Vad jag har hört tidigare är det inget problem att köpa bil bara man har en bostadsadress samt visum. Jag kommer att ha en fast adress i Thailand och tillsammans med visum hoppas jag det räcker. Internationellt körkort kommer jag att ha första året därefter tar jag nog ett thailändskt körkort.

    Du vet inte vad gatan heter där bilhandlarna håller till eller om det finns någon bra webbsida med begagnade bilar.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)