Forum Replies Created

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Hur länge har ni väntat på PUT? #486820

    Såg nyss på migrationsverkets hemsida att handläggningstiderna kommer att påverkas utav alla flyktingar. 7000 asylsökanden per vecka vilket är 4000-5000 mer än förra året. 🙁

    in reply to: Hur länge har ni väntat på PUT? #486819

    @Markus_svensson2002 wrote:

    Ni som väntar på UT, vet ni vilken månad de är inne på och jobbar nu och beslutar?
    Har de kommit in på september 2014 ännu?

    Ringde Norrköping igår och de sa att de fortfarande är inne på Augusti månad. De har vart där ett ganska bra tag nu och är fortfarande inte klara. 🙁
    Spelar ingen roll vilken enhet era ansökningar ligger. Alla är fortfarande på Augusti månad. Sedan finns det ansökningar de prioriterar.
    Vi ansökte också september för exakt ett år sedan igår och vill bara att de ska komma in på september månad så snabbt som möjligt. 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

    in reply to: Hur länge har ni väntat på PUT? #486790

    @Trucker wrote:

    Pratade idag med en nära vän, vars väns hustru har precis fått UT (eller möjligen PUT, min vän är inte så insatt i terminologin) Hon hade ansökt ungefär samma tid som min fru. Men skillnaden är att hon är gravid på 8:de månaden nu, alltså borde det vara frågan om förtur…

    Försökte idag komma fram till Mig per telefon i flera omgångar, lyckades till slut komma till telefonkö kl 15:25 bara för att kopplas ner kl 16:00…

    Fick svar på förra veckans mejl med idag, samma s*it som alltid om att det inte går att säga när det blir en handläggare på ärendet.

    TJA 🙂 Jag ringde Norrköping idag där vår ansökan befinner sig. Mannen som svarade sa att de ligger just nu på förra årets augusti ansökningar. Sedan frågade jag ifall de var klara snart, då sa han att de ligger ungefär i mitten av augusti. Sedan sa han till mig att det kan ta 1 eller 1 och en halv månad till, tills vi får en handläggare.
    Kollade i kalendern och försökte klura lite, så vi beräknas få en handläggare i mitten eller lite senare i oktober enligt mina beräkningar.
    Så ni som ansökt i oktober kan räkna med att få en handläggare i November. För det är samma kö, vare sig vart ansökan befinner sig.

    Det tar 13 månader för nästan alla. Känner ett annat par som det också tog 13 månader för. Vi ligger i tolfte månaden nu.

    Och tips till dig Trucker ring helst klockan 8 på morgonen till migrationsverket. Fråga de i vilken stad ert ärende befinner sig ( om du inte redan vet det) och be om deras telefon nummer. 🙂

    Kändes i alla fall bra att få lite mer koll när jag ringde idag. :)))

    in reply to: Hur länge har ni väntat på PUT? #486785

    Hej Hej! Är ny här och tänkte skriva av mig lite om min och min makes ansökan. :cyclops:
    Vi ansökte den 25/9-2014
    Mail om intervju 20/3-2015
    Intervju 10/4-2015
    Och just nu väntar vi bara på beslut. Har inte hört ett knyst ännu. Blir snart ett år sedan vi ansökte den 25 denna månad. Hoppas verkligen vi får en handläggare snart. Så jobbigt att bara sitta och vänta. Vår ansökan ligger i Norrköping just nu.

    Hoppas verkligen på svar snart 🙁

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)