-
stgrhe replied to the topic Ädelstenar som investering in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 13 years, 6 months ago
Det du har som yrke är en av min hobbies även om den inte varit särdeles aktiv de senaste åren. Mitt intresse för färgade stenar började i Singapore för nästan 30 år sedan. Att besöka Singapore är trevligt de första gångerna men efter ett tag blir platsen trist. Därför kom jag att fördriva tiden med fönstershopping och blev så småningom fashiner…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Non immigrant Multiple entry O Visa in the forum Visum och Uppehållstillstånd 13 years, 6 months ago
@Phonthaisongthaisilk wrote:
Tackar , uppfattar detta som att han kan ordna detta då han är gift med en Thai ,, kan visa papper på
Detta samt har ettårigt multiple entry non immigr o visaDet din vän kan göra är att anlända till Thailand med turistvisum eller visumfri inresa och på plats ansöka om temporärt uppehållstillstånd baserat på äktenskap…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic in the forum stgrhe 13 years, 6 months ago
@Pea wrote:
Nä jag är trött på gnälliga Svenska fruntimmer, där här gången ska jag ha en lydig lycklig kvinna.
“lydig” jösses – det sämsta du kan göra är att undertrycka en thailändsk kvinna. Det kommer att sluta med “hus i helvetet” den dagen hon exploderar. Där bör du tänka om och inse att i ett bra förhållande bör man visa respekt för varandra.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Privatliv i frugans hemby – finns det? in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 13 years, 6 months ago
Phonta, varför inte göra en kraftig markering redan nu och bestämt ta avstånd från permanent boende i din frus hemby. Det skulle i alla fall jag göra och det var något liknande jag framförde till min fru innan jag tog steget att flytta till Thailand.
Hua Hin är inte så tokigt faktiskt som permanentboende, men som Seaserpent nämnt, ta även en ti…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Privatliv i frugans hemby – finns det? in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 13 years, 6 months ago
Phonta, varför inte göra en kraftig markering redan nu och bestämt ta avstånd från permanent boende i din frus hemby. Det skulle i alla fall jag göra och det var något liknande jag framförde till min fru innan jag tog steget att flytta till Thailand.
Hua Hin är inte så tokigt faktiskt som permanentboende, men som Seaserpent nämnt, ta även en ti…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic HiFi i Thailand in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 6 months ago
Intressant att höra att du gillar ljudet från Cantonhögtalare. Jag hade tidigare en arbetskompis som tyckte likadant medan jag tycker de har alltför vasst ljud.
Bland de bästa högtalare du kan köpa för pengar är Dynaudios Excite X12 och X16 men X12 behöver en sub för att inte ljudet skall bli för tunnt. De har en enastående bra ljudåtergivn…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic in the forum stgrhe 13 years, 6 months ago
@Pea wrote:
@Nypan wrote:
Hej !
Området mellan BKK och Koh Chang har nog det bästa klimatet för oss Faranger, inte så mycket regn och stormar, nära till det mesta man behöver här i Thai.Menar du ön Koh Chang nere i sydöstra änden av Thailand?
Koh Chang och Koh Si Chang är två helt skilda öar där den senare ligger i Chon Buriprovinsen.
-
stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 6 months ago
Jag måste säga att den där Josefin Nilsson inte ser ett dugg malajsisk ut och knappast heller kinesisk. Möjligen skulle man kunna ta henne för en filippinska.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 6 months ago
Jag måste säga att den där Josefin Nilsson inte ser ett dugg malajsisk ut och knappast heller kinesisk. Möjligen skulle man kunna ta henne för en filippinska.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 6 months ago
Jag måste säga att den där Josefin Nilsson inte ser ett dugg malajsisk ut och knappast heller kinesisk. Möjligen skulle man kunna ta henne för en filippinska.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 6 months ago
Jag måste säga att den där Josefin Nilsson inte ser ett dugg malajsisk ut och knappast heller kinesisk. Möjligen skulle man kunna ta henne för en filippinska.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 6 months ago
Jag måste säga att den där Josefin Nilsson inte ser ett dugg malajsisk ut och knappast heller kinesisk. Möjligen skulle man kunna ta henne för en filippinska.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 6 months ago
Jag måste säga att den där Josefin Nilsson inte ser ett dugg malajsisk ut och knappast heller kinesisk. Möjligen skulle man kunna ta henne för en filippinska.
Göran
-
stgrhe replied to the topic HiFi i Thailand in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 6 months ago
@ragthai wrote:
Jag öppnar en annan tråd om jag springer på patrull
Gör det och lycka till med sökande men ta tid på dig. Själv börjar jag alltid med högtalarna och därefter förstärkare / slutsteg som passar ihop karaktärmässigt och är anpassat till lyssningsrummet.
Jag skulle nog också börja letandet hos Piyanas (http://www.piya…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Online butiker i Thailand in the forum IT & Fildelning om/i Thailand 13 years, 6 months ago
Jag kan rekommendera Invade It i Hua Hin. Det företaget drivs av en dansk (Thomas) och även om butiken ligger i Hua Hin är deras affärer övervägande bestående av internetförsäljning.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 6 months ago
@ragthai wrote:
Du har glömt att lägga ut bilder på stereon med tillbehör.
Jag har just suttit o läst igenom tråden på Thai visa.
Blir ett besök på Pantip på fredag och Mr balance om han finns kvar vill säga// Kenneth
Förstår ironin i din kommentar men min musikanläggning har knappast med huset och dess bygge att göra till skillnad mot t…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 6 months ago
@tipsu wrote:
Vilket fint hus Göran! Vad blev totalkostnaden ungefär (orkar inte läsa hela tråden)? Vill Du inte berätta så är det helt OK.
Ja, som jag skrev, är vi mycket nöjda men hade jag inte varit på plats under hela byggtiden hade säkert utfallet blivit ett annat. De thailändska byggarna har tyvärr ofta en tendens att skapa “kreativa lö…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 6 months ago
Idag är det två år sedan vi flyttade in i vårt hus här i Pran Buri och jag tänkte jag skulle dela med mig lite av mina eftarenheter från tiden vi flyttade in.
I stort sätt är vi mycket nöjda med huset och vi är införstådda med att vi inte skulle kunna bygga ett liknande hus igen för samma kostnad. Ett par mäklare, som vi känner väl, har gjort…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 6 months ago
@seaserpent wrote:
Har ditt hus haft några sättningar och sprickor i putsen? Allt verkar som det är gjort ordentligt i från grunden, undrar om du har klarat dig undan.
Nej ingenting! Däremot finns det vissa putssprickor i yttermuren.
Göran
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 6 months ago
Regnsäsongen är över, sägs det, så vi har haft den årliga besiktningen av taket för att hitta trasiga takpannor och annat som kan leda till vattenskador. En mindre vattenskada har vi redan sett men inspektionen visade på att det var ett kondensläckage från ett luftkonditioneringsaggregat. För övrigt visade det sig att vi har tre trasiga tak…[Read more]
- Load More