-
Mojay replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Mojay wrote:
Kanske, eller så är det regeringens sätt att ytterligare visa på hur detta upplopp stör turistnäringen.
Vilket bisarrt påstående! Molay, du kommer med de mest märkliga kommentarerna och man undrar hur det står till med din analytiska förmåga.
Göran
Men tusan Göran, klarar du inte av att urskilja ironin, det var svar…[Read more]
-
Mojay replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Mojay wrote:
Kanske, eller så är det regeringens sätt att ytterligare visa på hur detta upplopp stör turistnäringen.
Vilket bisarrt påstående! Molay, du kommer med de mest märkliga kommentarerna och man undrar hur det står till med din analytiska förmåga.
Göran
Men tusan Göran, klarar du inte av att urskilja ironin, det var svar…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Är det någon som känner till vilka angreppspunkterna är?
Det här är ju en militär aktion och jag skulle bli mycket förvånad om sådan information om militära strategiska attackplaner skulle läcka ut.
Vad jag syftade på var självklart inte hur företaget ser ut, det lär inte läcka ut, utan vid vilka blockerade poste…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Är det någon som känner till vilka angreppspunkterna är?
Det här är ju en militär aktion och jag skulle bli mycket förvånad om sådan information om militära strategiska attackplaner skulle läcka ut.
Vad jag syftade på var självklart inte hur företaget ser ut, det lär inte läcka ut, utan vid vilka blockerade poste…[Read more]
-
Thaisambo replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Är det någon som känner till vilka angreppspunkterna är?
Det här är ju en militär aktion och jag skulle bli mycket förvånad om sådan information om militära strategiska attackplaner skulle läcka ut.
Det är bland det hemligaste som finns militärt sett.
Möjligtvis kan man använda sån information som ett vapen för att styra fienden…[Read more]
-
Thaisambo replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Är det någon som känner till vilka angreppspunkterna är?
Det här är ju en militär aktion och jag skulle bli mycket förvånad om sådan information om militära strategiska attackplaner skulle läcka ut.
Det är bland det hemligaste som finns militärt sett.
Möjligtvis kan man använda sån information som ett vapen för att styra fienden…[Read more]
-
Guava replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 1 month ago
@Hellis wrote:
@stgrhe wrote:
Helt klart skulle jag helst vilja att de använder flytspackel men ingen jag frågat känner till om den produkten finns här. När det sedan gäller eventuella håligheter så brukar jag använda min av hammarskaften och det tänker jag göra den här gången också. Är det en hålighet under plattan vänder jag helt enkelt på h…
-
Hellis replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Helt klart skulle jag helst vilja att de använder flytspackel men ingen jag frågat känner till om den produkten finns här. När det sedan gäller eventuella håligheter så brukar jag använda min av hammarskaften och det tänker jag göra den här gången också. Är det en hålighet under plattan vänder jag helt enkelt på hammaren och slår…
-
Mojay replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Mojay wrote:
Deras taktik kanske går ut på att prickskjuta de röda til döds, …
Nu får du väl ge dig med allt ditt struntprat, du har inte den blekaste aning om vilken taktik militären har och att komma med sådana lösrykta påståenden kan bara ses som ren och skär svammel. Försök lyfta blicken och se nyktert på saken.
Göran<…
-
jjonsson replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Är det en hålighet under plattan vänder jag helt enkelt på hammaren och slår sönder plattan. Det skall synas att de fuskat!
Göran
🙂 :thumbright:
Hoppas du slipper göra det på allt för många plattor. -
jjonsson replied to the topic Jupaporn – The story in the forum Min Story 16 years, 1 month ago
@suanil wrote:
Har du/ni funderat på att skaffa henne en hobby?
Något hon kan sysselsätta sig med om dagarna så att vardagen inte enbart består av svenskaplugg och matlagning..Hennes största hobby är matlagning och bakning …. :sunny:
Vi letar febrilt recept tillsammans och hon fullkommligt älskar att göra små vetebröd med tarofyllni…[Read more] -
Rosarin replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Rosarin wrote:
En vanlig företeelse vi såg när vi bodde på Samui var att om någon byggde t ex townhouses på sitt land så gjorde grannarna likadant. Inte för att det var lönsamt men de hade ingen bättre ide.
Det är inte uteslutet att det finns rimliga förklaringar till detta men det är inte ämnet för den här tråden.
Göran<…
-
Thaisambo replied to the topic "Spriten förstör solparadisen" in the forum Alkohol / Alkoholism 16 years, 1 month ago
@seaserpent wrote:
@stgrhe wrote:
Kanske någon känner sig manad att be Aftonbladet utreda frågen, de brukar ju vara så träffsäkra när det gäller analyser om Thailand.

Göran
Vi överlämnar detta till dig, Göran. Vänligen håll oss uppdaterade och glöm inte bort att grundligt läsa Aftonbladet var dag. :thumbleft:
Så sant så…. Här lite hjälp på…[Read more]
-
Hasse replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Stolten wrote:
Ett litet tips är att vänta med golvlägging och kakling så länge som möjligt eller åtminstonde tills dess att innertaket är färdigt. Arbetarna kan annars tappa verktyg och skada golvet. Dessutom blir det färre fötter som springer över och kan skada golven desto senare de läggs.
Mvh, Stolten
Det är något som pla…
-
Mojay replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Moment sex: Småfolket erbjuds skjuts hem medan ledarskiktet arresteras och åtalas i enlighet med de lagar som gäller för undagstillstånd. Alla som har något vapen på sig bör också arresteras.
Göran
@Rosarin wrote:
Thaksin betalr de 4 huvudlarna 5 MILJONER baht per DAG nu.
Antar att det är orsaken till splittring… -
Mojay replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Moment sex: Småfolket erbjuds skjuts hem medan ledarskiktet arresteras och åtalas i enlighet med de lagar som gäller för undagstillstånd. Alla som har något vapen på sig bör också arresteras.
Göran
@Rosarin wrote:
Thaksin betalr de 4 huvudlarna 5 MILJONER baht per DAG nu.
Antar att det är orsaken till splittring… -
Thaisambo replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Moment sex: Småfolket erbjuds skjuts hem medan ledarskiktet arresteras och åtalas i enlighet med de lagar som gäller för undagstillstånd. Alla som har något vapen på sig bör också arresteras.
Göran
@Rosarin wrote:
Thaksin betalr de 4 huvudlarna 5 MILJONER baht per DAG nu.
Antar att det är orsaken till splittringen mellan de röda le… -
Thaisambo replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Moment sex: Småfolket erbjuds skjuts hem medan ledarskiktet arresteras och åtalas i enlighet med de lagar som gäller för undagstillstånd. Alla som har något vapen på sig bör också arresteras.
Göran
@Rosarin wrote:
Thaksin betalr de 4 huvudlarna 5 MILJONER baht per DAG nu.
Antar att det är orsaken till splittringen mellan de röda le… -
richie replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@richie wrote:
Det har framkommit bevis på att det har avskjutits m79 granater från Chulalongkurn Hospital!!??!!
De vet inte om det är granaterna som skjöts mot demonstranterna dock.Det är indicier och inga bevis enligt artikeln, vilket också framkom under morgonens TV-nyheter på kanal 3. Man bör vara lite försiktigt med användan…
-
richie replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@richie wrote:
Det har framkommit bevis på att det har avskjutits m79 granater från Chulalongkurn Hospital!!??!!
De vet inte om det är granaterna som skjöts mot demonstranterna dock.Det är indicier och inga bevis enligt artikeln, vilket också framkom under morgonens TV-nyheter på kanal 3. Man bör vara lite försiktigt med användan…
- Load More