-
jjonsson replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 16 years, 3 months ago
@Steefan wrote:
Jag vet inte alls hur jag ska gå vidare med mitt letande blir betänksam efter denna halvdag här på forumet, men det är bra att få veta också hur det kan gå om man är yr och nykär.. :bounce:
Önskar er alla lycka till
/ Stefan
Man måste ha båda sidorna för att veta..
Det är nyttig läsning i den här tråden.
För den sakens skull t…[Read more] -
Malee replied to the topic in the forum stgrhe 16 years, 3 months ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Utlänningar varnas för att deltaga i demonstrationerna och riskerar fem års fängelse plus böter och förlorade arbetstillstånd.
http://www.thaivisa.com/forum/Thailand-Jail-Foreigners-Politica-t345805.html
Det var onekligen en mycket tydlig signal från Thailand om att utlänningar inte ska lägga sej i landets interna a…
-
Travaren replied to the topic in the forum stgrhe 16 years, 3 months ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Utlänningar varnas för att deltaga i demonstrationerna och riskerar fem års fängelse plus böter och förlorade arbetstillstånd.
http://www.thaivisa.com/forum/Thailand-Jail-Foreigners-Politica-t345805.html
Det var onekligen en mycket tydlig signal från Thailand om att utlänningar inte ska lägga sej i landets interna a…
-
Thaisambo replied to the topic in the forum stgrhe 16 years, 3 months ago
@stgrhe wrote:
Utlänningar varnas för att deltaga i demonstrationerna och riskerar fem års fängelse plus böter och förlorade arbetstillstånd.
http://www.thaivisa.com/forum/Thailand-Jail-Foreigners-Politica-t345805.html
Det var onekligen en mycket tydlig signal från Thailand om att utlänningar inte ska lägga sej i landets interna angelägen…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 3 months ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Efter att under många år ha arbetat med araber i Gulfen har jag lärt mig att göra ingenting förutom pilla mig i naveln.

Göran
Ett ögonblick föresvävade mig bilden av en trägen rosenodlare i full färd med att bygga upp en praktfull rosenträdgård – en bedövande blomsterprakt utan like för att matcha det genomtänkta oc…
-
Thaisambo replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 3 months ago
@stgrhe wrote:
Efter att under många år ha arbetat med araber i Gulfen har jag lärt mig att göra ingenting förutom pilla mig i naveln.

Göran
Ett ögonblick föresvävade mig bilden av en trägen rosenodlare i full färd med att bygga upp en praktfull rosenträdgård – en bedövande blomsterprakt utan like för att matcha det genomtänkta och ändamålsenliga huset.
-
hans1977 replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
@hans1977 wrote:
Hur stort mellanrum är det mellan de längsgående balkarna? Hur tjockt gods har de? Hur stort avstånd är det mellan de tvärgående balkarna?
MvH,
HansDet har jag inte för avsikt att ta reda på men jag har noterat att profilerna ser mycket stabila ut eftersom de bär upp en thailändare (60 kg?) utan att bågna.
Gö…
-
hans1977 replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
@hans1977 wrote:
Jag var lite otydligt med att kalla den rektangulär. Men om vi kallar det u-profil istället, så var det jag menade att u:et ser bredare ut än det är högt.
MvH,
HansHans,
Dimensionerna på u-balken är
a) botten på u:et: 2 cm
b) stolparnas längd: 2.5 cm
c) avstånd mellan stolparnas topp: 3 cm
Göran<…
-
hans1977 replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
@hans1977 wrote:
En sak som jag har funderat på är varför de längsgående balkarna ligger ner i stället för att stå upp? För profilen är väl rektangulär, eller är det bara så att jag tycker att det ser ut så på bilden? Iaf, det jag tänkte var att taket kommer att väga en hel del, och om de längsgående balkarna inte orkar med riktigt s…
-
Herr Chang replied to the topic historien om Jocke och lee in the forum Min Story 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
Hoppas ni får en fin tid tillsammans i Sverige. Jag tycker du var klok som tog hjälp med visumfrågan eftersom det annars funnit stor risk för avslag eftersom ni inte känt varandra så länge.
Göran
Jag tycker också det är smart att anlita hjälp om man är osäker på hur blanketterna ska fyllas i. Det torde ju vara en marginell utg…[Read more]
-
Thaisambo replied to the topic Intyg om banktillgodohavande in the forum Visum och Uppehållstillstånd 16 years, 4 months ago
@Chryzaliz wrote:
@stgrhe wrote:
@ironman wrote:
I min väns fall så behövde han bara visa sin äktenskapslicens från Thailand, foton samt erfoderliga dokument, alltså inget banktillgodohavande i Sverige. Och detta var för ca. en månad sen, detta var hans första ansökan om O-A visa… alltså inga problem OM man är gift i Thailand med en Thailändska…
-
Chryzaliz replied to the topic Intyg om banktillgodohavande in the forum Visum och Uppehållstillstånd 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
@ironman wrote:
I min väns fall så behövde han bara visa sin äktenskapslicens från Thailand, foton samt erfoderliga dokument, alltså inget banktillgodohavande i Sverige. Och detta var för ca. en månad sen, detta var hans första ansökan om O-A visa… alltså inga problem OM man är gift i Thailand med en Thailändska, samt självklart u…
-
Herr Chang replied to the topic Vad tycker Thailändare om oss, egentligen? in the forum Samlevnad & Relationer 16 years, 4 months ago
@songsam wrote:
@stgrhe wrote:
Så du menar att din belysning av frågan är uttömmande? Vissa frågor går inte att ge ett adekvat svar på utan statistisk efterforskning och OP:s fråga är just en sådan fråga, där “tyckanden” till svar, liksom ditt, utan underliggande fakta är meningslösa. Frågan gällde hur svenskar uppfattas och inte västerlänningar…
-
songsam replied to the topic Vad tycker Thailändare om oss, egentligen? in the forum Samlevnad & Relationer 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
Så du menar att din belysning av frågan är uttömmande? Vissa frågor går inte att ge ett adekvat svar på utan statistisk efterforskning och OP:s fråga är just en sådan fråga, där “tyckanden” till svar, liksom ditt, utan underliggande fakta är meningslösa. Frågan gällde hur svenskar uppfattas och inte västerlänningar rent generellt.…
-
songsam replied to the topic Vad tycker Thailändare om oss, egentligen? in the forum Samlevnad & Relationer 16 years, 4 months ago
@exit wrote:
@stgrhe wrote:
Det är en omöjlig fråga att svar på då det finns över 60 miljoner thailändare.
Göran
Men självklart. Men vi svenskar tycker ju generellt att alla Thailändare är jättesnälla och ett trevligt, glatt och öppet folk. Vad tycker de om oss. Det var lite så jag menade.
Skulle tro att frågan var lite för svår för Göran att sva…[Read more]
-
exit replied to the topic Vad tycker Thailändare om oss, egentligen? in the forum Samlevnad & Relationer 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
Det är en omöjlig fråga att svar på då det finns över 60 miljoner thailändare.
Göran
Men självklart. Men vi svenskar tycker ju generellt att alla Thailändare är jättesnälla och ett trevligt, glatt och öppet folk. Vad tycker de om oss. Det var lite så jag menade.
-
hans1977 replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
Ett annat team har börjat montera de “eva liners” (tyvärr vet jag inte vad de kallas på svenska) som kommer att gå runt huset.
Är det vindskivor du menar?
@stgrhe wrote:
Rörmokeri “Thai Style”, suck! Nu är i alla fall kopparledningarna för varmvattnet på väg att installeras men som Janis Joplin sjöng: “O Lord would you give me a…
-
Herr Chang replied to the topic Thaikvinnans syn på relation med Farangman kontra Thaiman in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
@Endoo wrote:
Ja jisses. Testa gränserna, det låter ju ganska underligt tycker åtminstone jag. Jag skulle tycka det va ett väldigt motbjudande beteende men det är ju bara min uppfattning.
Jag känner inte heller till någon med thailändsk fru som “testar gränserna”. Däremot har jag läst otaliga inlägg på diverse forum om sådana fenom…
-
Nille replied to the topic Situationen för husköpare i Bali, Mae Phim? in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
@Skalman™ wrote:
@BertBoye wrote:
Jag kommer inte att använda det tidigare så hårt kritiserade namnet utan kommer att jobba under nytt namn och efter som forumet inte tillåter reklam kan jag här inte skriva namnet.
Men du kan lägga in namnet i din signatur.
Personligen skulle jag uppskatta om du fortsatte att skriva här och dela med… -
songsam replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 4 months ago
@stgrhe wrote:
@Micke_Prik wrote:
Då blir ju frågan hur hårt då ska driva böterna, kanske vore en kompromiss att föredra. Kan bli lite att skjuta sig själv i foten om du går på för hårt som skalman är inne på. Men jag vet inte, kanske är jag för mjäkig när det kommer till business is business.//Micke
Helt fel inställning till en affär enligt min…
- Load More