-
Guava replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
Takbalkarna monterade på gästhuset.
När kan jag flytta in?
Nu blir det nog med 98% säkerhet Hua Hin för oss… så snabba på nu så jag har någonstans att bo.
-
stgrhe replied to the topic Resa från Bangkok till Siam Reap in the forum Att Resa i Övriga Sydostasien 16 years, 5 months ago
@Nypan wrote:
@stgrhe wrote:
Det jag känner till är att visum köper man vid gränsövergången och då jag besökte Kombodja kostade visumet 20 USD och man skulle ha med sig ett passfoto.
Det finns säkert andra som kan rapportera om vägarnas skick men det jag läst om på andra forum är att de är i mycket dåligt skick.
Tänk också på att om ni inte har tu…
-
Nille replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Jag smyger dit efter midnatt varje natt försedd med pannlampa och så städar upp efter dagens stök. Så går det alltså till och jag brukar bli klar fram emot femtiden på morgonen.
Imponerande!
Jag skulle själv nog inte orka med riktigt att hålla på så numera – jag jobbar fortfarande heltid och har ca…
-
Thaisambo replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Jag smyger dit efter midnatt varje natt försedd med pannlampa och så städar upp efter dagens stök. Så går det alltså till och jag brukar bli klar fram emot femtiden på morgonen.
Imponerande!
Jag skulle själv nog inte orka med riktigt att hålla på så numera – jag jobbar fortfarande heltid och har ca…
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 5 months ago
@Thaisambo wrote:
@stgrhe wrote:
Jag smyger dit efter midnatt varje natt försedd med pannlampa och så städar upp efter dagens stök. Så går det alltså till och jag brukar bli klar fram emot femtiden på morgonen.
Imponerande!
Jag skulle själv nog inte orka med riktigt att hålla på så numera – jag jobbar fortfarande heltid och har ca en och en halv…
-
Thaisambo replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
Jag smyger dit efter midnatt varje natt försedd med pannlampa och så städar upp efter dagens stök. Så går det alltså till och jag brukar bli klar fram emot femtiden på morgonen.
Imponerande!
Jag skulle själv nog inte orka med riktigt att hålla på så numera – jag jobbar fortfarande heltid och har ca en och en halv timmes resväg till…[Read more]
-
Guava replied to the topic Situationen för husköpare i Bali, Mae Phim? in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
@Nille wrote:
Jag har hört rykten om att detta har kommit upp till domstol. Någon som vet mer?
Det enda jag känner till är att minst ett ärende är uppe i domstol här i Thailand men det är inte relaterat till den ovan nämnda dåliga servicen utan handlar mer om byggfusk och icke fullgjorda åtaganden från Logans sida.
Göra…
-
hans1977 replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
TV:n kommer inte att sitta på väggen men helt riktigt så har jag haft funderingar angående kökets överskåp men både byggnadsingenjören och köksleverantören säger att det inte blir några problem men att man måste använda specialskruvar.
Hej,
Jag skulle nog ha varit lite försiktig med att hänga upp skåpen på kökslevernatörens…[Read more]
-
Endoo replied to the topic Giftiga djur i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
Idag hade vi besök på vårt bygge av en objuden gäst, en drygt två meter lång Malaysian Pit Viper, som byggjobbarna slog ihjäl även om ormen försökte gömma sig bland staplarna av takpannor.
Malaysian Pit Viper är inte att leka med och de bör man hålla sig borta ifrån.
Göran

Död Malaysian Pit ViperÄr det verkligen en Pit…[Read more]
-
Guava replied to the topic Boonthavorn kommer till Hua Hin in the forum Centrala 16 years, 5 months ago
@stgrhe wrote:
@Guava wrote:
@stgrhe wrote:
Ta t.ex. Hansas eller Grohes blandare och kranar, det är just med Boothavorns premiumsortement som de blir en tillgång om man tidigare haft eländiga Home Pro som alternativt försäljningsställe.
Göran
Där hänger jag faktiskt inte riktigt med. Har iofs inte varit på Home Pro i HH, men här i Bangkok vi…
-
stgrhe replied to the topic Boonthavorn kommer till Hua Hin in the forum Centrala 16 years, 6 months ago
@Guava wrote:
@stgrhe wrote:
Ta t.ex. Hansas eller Grohes blandare och kranar, det är just med Boothavorns premiumsortement som de blir en tillgång om man tidigare haft eländiga Home Pro som alternativt försäljningsställe.
Göran
Där hänger jag faktiskt inte riktigt med. Har iofs inte varit på Home Pro i HH, men här i Bangkok vill jag nog mena a…
-
Guava replied to the topic Boonthavorn kommer till Hua Hin in the forum Centrala 16 years, 6 months ago
@stgrhe wrote:
Ta t.ex. Hansas eller Grohes blandare och kranar, det är just med Boothavorns premiumsortement som de blir en tillgång om man tidigare haft eländiga Home Pro som alternativt försäljningsställe.
Göran
Där hänger jag faktiskt inte riktigt med. Har iofs inte varit på Home Pro i HH, men här i Bangkok vill jag nog mena att HP har all…[Read more]
-
Herr Chang replied to the topic Färjan Håkan öppnar bar i Phuket in the forum Södra 16 years, 6 months ago
@stgrhe wrote:
@Guava wrote:
@Nille wrote:
”Färjan”-Håkan byter snöslask mot sandstränder
Glödheta paradisstränder och rangliga tuk-tuks lockar.
Nu får ”Färjan” skvalpa vidare utan sin huvudprofil.
Håkan Hallin har dragit till Thailand för slå upp sin egen bar.Läs mera här: http://www.aftonblad…
-
titan replied to the topic Titans Story – Början ………. in the forum Min Story 16 years, 6 months ago
@stgrhe wrote:
Titan, jag förstår inte att du finner dig i det hon håller på med. Ta fram hennes väska och börja packa den åt henne och sätt henne på första bästa plan tillbaka till Thailand. Någon självrespekt måste du väl ändå ha och att hon hånflinade åt dig är inte accepterbart under några omständigheter.
Göran
Det e det jag inte gör acceptera…[Read more]
-
stgrhe replied to the topic Boonthavorn kommer till Hua Hin in the forum Centrala 16 years, 6 months ago
@Guava wrote:
@stgrhe wrote:
Boonthavorn bygger ett nytt varuhus i norra Hua Hin i närheten av kungens residens fast på andra sidan av Petchkasem Road. De är efterlängtade så man i många fall slipper besöka eländiga HomePro.
Hua Hin växer till sig minsann.
Göran
Jo, det är lite skillnad på nu och för fem sex år sedan. Det börjar likna något ba…
-
Guava replied to the topic Boonthavorn kommer till Hua Hin in the forum Centrala 16 years, 6 months ago
@stgrhe wrote:
Boonthavorn bygger ett nytt varuhus i norra Hua Hin i närheten av kungens residens fast på andra sidan av Petchkasem Road. De är efterlängtade så man i många fall slipper besöka eländiga HomePro.
Hua Hin växer till sig minsann.
Göran
Jo, det är lite skillnad på nu och för fem sex år sedan. Det börjar likna något banne mig. Kans…[Read more]
-
fasthihi replied to the topic hjelp ut visa in the forum Byråkrati & Myndigheter 16 years, 6 months ago
@stgrhe wrote:
Frågar du om visum till Thailand eller till Sverige?
Göran
min thai tjej skal til sverige.
-
Sari79 replied to the topic Vill ha lite info och tips om Rayong in the forum Östra 16 years, 6 months ago
@stgrhe wrote:
Du bör helst söka dig öster om Ban Phe eftersom både luft och vatten längre västerut är mycket förorenade pga av industrikomplexet i Mathaphut. Vattnet längs stranden i Chackpong är däremot kristallklart.
Om ni bestämmer er för Rayong är en lunch eller ännu hellre en middag på Tamnarpar ett måste. Det är en garanterat enastå…
-
Endoo replied to the topic Giftiga djur i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 7 months ago
@stgrhe wrote:
Välkommen till forumet Endoo, det är trevligt att du hittat hit. Har du flyttat tillbaka till Thailand för gott och är hundarna med?
Göran
Hej.
Glömmer bort att kika gamla trådar ibland så sent svar blir det.Jag har bara varit hemma under jul, förra året, och sen en vända på våren, annars har jag varit i Thailand hela tiden s…[Read more]
-
Thaisambo replied to the topic Giftiga djur i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 7 months ago
@stgrhe wrote:
@Travaren wrote:
Hoppsan, det kan vara den giftigaste ormen som finns. Har hört att den dödar på några sekunder om det nu är den jag tänker på.
Det tvivlar jag på.
Göran
Jag håller med Göran. Gissar på att det var denna det handlar om:
[img2:11rozn2g]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Ahaetullahead.jpg[/img2:11rozn2g] - Load More