Skip to content
  • Registera
  • Log in
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

stgrhe

Profile picture of stgrhe

@stgrhe

Active 9 years, 12 months ago
  • Activity
  • Profile
  • Forums
  • Media 0
  • Personal
  • Mentions
  • Favorites
  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Giftiga djur i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 7 months ago

    @Travaren wrote:

    @stgrhe wrote:

    Nej, man skall inte göra något med såret förutom att tvätta det med sprit eller jod om man har tillgång till det.

    Göran

    Ok, tack. sen ska bara försöka fånga förövaren och stoppa ner den i en säck eller nåt. Bra, då vet man lite mera.
    En del säger att man ska prata och stampa i jorden där man går fram, så drar all…

    [Read more]

  • Profile picture of Travaren

    Travaren replied to the topic Giftiga djur i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 7 months ago

    @stgrhe wrote:

    Nej, man skall inte göra något med såret förutom att tvätta det med sprit eller jod om man har tillgång till det.

    Göran

    Ok, tack. sen ska bara försöka fånga förövaren och stoppa ner den i en säck eller nåt. Bra, då vet man lite mera.
    En del säger att man ska prata och stampa i jorden där man går fram, så drar alla kryp iväg. Stämmer…[Read more]

  • Profile picture of Travaren

    Travaren replied to the topic Giftiga djur i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 7 months ago

    @stgrhe wrote:

    Kungskobran är långt ifrån den farligaste av kobrorna, monoclekobran (glasögonormen) är mycket giftigare och betydligt mer aggressiv än kungskobran. Kungskobran är dessutom ovanlig på så sätt att den kan hushålla med giftet och injecerar i regel bara så mycket som behövs. Vi människor är dessutom inte dess föda så det händer fakti…

    [Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 8 months ago

    @Thaisambo wrote:

    @stgrhe wrote:

    Vattentankar som står på marken är för det första oerhört fula och dessutom ger de inte tillräckligt tryck i ledningarna så man måste ha en boosterpump vilket som. För att klara sig undan en pumputrustning behöver man ha ett ordentligt högt vattentorn för att få de nödvändiga 3 – 4 bars tryck i ledningarna – 1…

    [Read more]

  • Profile picture of Thaisambo

    Thaisambo replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 8 months ago

    @stgrhe wrote:

    Vattentankar som står på marken är för det första oerhört fula och dessutom ger de inte tillräckligt tryck i ledningarna så man måste ha en boosterpump vilket som. För att klara sig undan en pumputrustning behöver man ha ett ordentligt högt vattentorn för att få de nödvändiga 3 – 4 bars tryck i ledningarna – 10 meter vattenpelare ge…

    [Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 8 months ago

    @Skalman™ wrote:

    @stgrhe wrote:

    * 3-fas transformator från PEA kommer att upphandlas inom kort (kostar 600,000 baht). F.n. sitter det en temporär enfastrafo från 11kV-matningen.

    Antar att ni köper in den för huset och inte för själva byggandet.Det är en ganska stor investering, ska ni dela den med era grannar ?

    I övrigt antar jag att det blir s…

    [Read more]

  • Profile picture of Thaisambo

    Thaisambo replied to the topic Billigaste sätt och skicka paket från Sverige? in the forum Allmänt 16 years, 8 months ago

    @stgrhe wrote:

    @islander wrote:

    @Lena La wrote:

    Vi tänkte skicka en del dykututrustning samt en del prylar till hushållet som paket för att undvika övervikt på flyget.

    Det här var uppe för ett tag sedan det billigaste var visst att skicka med flygbolaget man åker med, nackdelen var att man inte visste när paketet/väskorna kom fram så en extra resa…

    [Read more]

  • Profile picture of Thaisambo

    Thaisambo replied to the topic Kysst av spriten in the forum Alkohol / Alkoholism 16 years, 8 months ago

    @stgrhe wrote:

    @taah wrote:

    Vin med is och soda?

    *ryser*

    Vitt vin och sodavatten är en populär variant i Österrike så unit är den knappast. En annan mycket god och läskande variant är Martini Bianco med tonicvatten. När det är varmt är det en förträfflig drink som också har fördelen av att vara alkoholsvag.

    Göran

    Inte bara i Österrike – sj…[Read more]

  • Profile picture of Thaisambo

    Thaisambo replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 9 months ago

    @stgrhe wrote:

    Det finns ännu inga sådana omständigheter från min sida som säljare.

    Jag har nog uppfattat att det är Du och hustrun som är köpare av tjänsterna och materialet – inte säljare. Men det kan vi lämna därhän här.

    Men jag är inte så väl bevandrad i thailändsk avtalsrätt och det är en sak att upprätta dokument, kontrakt, etc, men e…[Read more]

  • Profile picture of Thaisambo

    Thaisambo replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 10 months ago

    @Micke_Prik wrote:

    @stgrhe wrote:

    Det var byggnadsingenjören som glömde införa manluckor och kryphål på ritningarna och jag noterade inte detta innan armering och gjutning påbörjats. I det läget accepterade jag situationen som den var.

    Göran

    Händer det något finns det ju alltid ett verktyg som heter bilmaskin :laughing8: :homework:…

    [Read more]

  • Profile picture of Micke_Prik

    Micke_Prik replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 10 months ago

    @stgrhe wrote:

    Det var byggnadsingenjören som glömde införa manluckor och kryphål på ritningarna och jag noterade inte detta innan armering och gjutning påbörjats. I det läget accepterade jag situationen som den var.

    Göran

    Händer det något finns det ju alltid ett verktyg som heter bilmaskin :laughing8: :homework:

    //Micke

  • Profile picture of Nille

    Nille replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 10 months ago

    @stgrhe wrote:

    @Thaisambo wrote:

    @Nille wrote:

    Kanske en dum fråga men måste ställa den :cyclopsani:

    Hur gör du om rör och ledningar och sånt som ligger under golvet går sönder? Eller räknar man med att man bygger så bra så det aldrig kommer hända?

    Vad jag vet brukar man gjuta in dom blå plaströren i golv, terrasser och sånt. Men Göran har ju k…

    [Read more]

  • Profile picture of Hasse

    Hasse replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 10 months ago

    @stgrhe wrote:

    Gjutformet till entrétrappan har de fått göra om tre gånger innan de fick godkänt. Det blev lite gnäll sista gången eftersom de menade att 1 cm skillnad i djup på samma trappsteg borde vara o.k. Mitt svar var att “ni har också måttband så det vore bättre om ni gör det rätt från början så slipper ni göra om arbetet”.

    Göran<…

    [Read more]

  • Profile picture of ptop

    ptop replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 10 months ago

    @stgrhe wrote:

    Lord Buddah ger skydd genom amuletterna förståss.

    🙂 antagligen.

  • Profile picture of Mojay

    Mojay replied to the topic Levnadskostnader för thailandsfamilj? in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 10 months ago

    @Spiritfish wrote:

    @Mojay wrote:

    @stgrhe wrote:

    Sedan jag flyttade ner hit förra året har min fru och jag fört bok över alla inkomster och utgifter. Jag gjorde likadant en gång i tiden när jag med min dåvarande familj flyttade till Australien. Genom att föra bok ett par år är det så pass mycket lättare att se vart pengarna går eftersom omkostnadern…

    [Read more]

  • Profile picture of Spiritfish

    Spiritfish replied to the topic Levnadskostnader för thailandsfamilj? in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 10 months ago

    @Mojay wrote:

    @stgrhe wrote:

    Sedan jag flyttade ner hit förra året har min fru och jag fört bok över alla inkomster och utgifter. Jag gjorde likadant en gång i tiden när jag med min dåvarande familj flyttade till Australien. Genom att föra bok ett par år är det så pass mycket lättare att se vart pengarna går eftersom omkostnaderna här skiljer sig s…

    [Read more]

  • Profile picture of Mojay

    Mojay replied to the topic Levnadskostnader för thailandsfamilj? in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 10 months ago

    @stgrhe wrote:

    Sedan jag flyttade ner hit förra året har min fru och jag fört bok över alla inkomster och utgifter. Jag gjorde likadant en gång i tiden när jag med min dåvarande familj flyttade till Australien. Genom att föra bok ett par år är det så pass mycket lättare att se vart pengarna går eftersom omkostnaderna här skiljer sig så pass mycke…

    [Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Är det fult att kolla upp bakgrunden på sin flickvän? in the forum After Dark 16 years, 11 months ago

    @Herr Chang wrote:

    @stgrhe wrote:

    Det blir mycket prat fram och tillbaka i den här tråden men en lögn är alltid en lögn och för mig är det helt oacceptabelt att ett förhållande inleds med en lögn eller flera. Slut!

    Göran

    Ja Göran,

    Men frågan är vad som är en lögn och vad är undanhållande av sanning. Om farangen ej frågar om eventuella barn, o…

    [Read more]

  • Profile picture of Travaren

    Travaren replied to the topic Är det fult att kolla upp bakgrunden på sin flickvän? in the forum After Dark 16 years, 11 months ago

    @Herr Chang wrote:

    @stgrhe wrote:

    Det blir mycket prat fram och tillbaka i den här tråden men en lögn är alltid en lögn och för mig är det helt oacceptabelt att ett förhållande inleds med en lögn eller flera. Slut!

    Göran

    Ja Göran,

    Men frågan är vad som är en lögn och vad är undanhållande av sanning. Om farangen ej frågar om eventuella barn, o…

    [Read more]

  • Profile picture of Herr Chang

    Herr Chang replied to the topic Är det fult att kolla upp bakgrunden på sin flickvän? in the forum After Dark 16 years, 11 months ago

    @stgrhe wrote:

    Det blir mycket prat fram och tillbaka i den här tråden men en lögn är alltid en lögn och för mig är det helt oacceptabelt att ett förhållande inleds med en lögn eller flera. Slut!

    Göran

    Ja Göran,

    Men frågan är vad som är en lögn och vad är undanhållande av sanning. Om farangen ej frågar om eventuella barn, och thaidamen inte ber…[Read more]

  • Load More

Här får du råd av människor med mångårig erfarenhet av att resa och leva på de mest avlägsna platser i landet. Dagliga Nyheter och Resetips!

länkar

  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

Kontakta oss

  • Facebook

Registrera dig

Registrera dig för att kunna delta i diskussionerna

© All rights reserved