Skip to content
  • Registera
  • Log in
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

stgrhe

Profile picture of stgrhe

@stgrhe

Active 9 years, 12 months ago
  • Activity
  • Profile
  • Forums
  • Media 0
  • Personal
  • Mentions
  • Favorites
  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Misstolkning av Working of Alien Act, B.E. 2551 (2008)? in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 13 years, 9 months ago

    @Nille wrote:

    Göran och Thaiyrrol, detta rimmar inte. Var kommer din text från Göran? Inte samma ställe får man hoppas… :O :S

    @stgrhe wrote:

    Jag tror inte alls på att lagen misstolkas. Definitionen är:

    “Working” means a working by physical strength or knowledge whether or not intended for wages or other benefits.

    Enligt den definitionen är äve…

    [Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Misstolkning av Working of Alien Act, B.E. 2551 (2008)? in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 13 years, 9 months ago

    @Nille wrote:

    Göran och Thaiyrrol, detta rimmar inte. Var kommer din text från Göran? Inte samma ställe får man hoppas… :O :S

    @stgrhe wrote:

    Jag tror inte alls på att lagen misstolkas. Definitionen är:

    “Working” means a working by physical strength or knowledge whether or not intended for wages or other benefits.

    Enligt den definitionen är äve…

    [Read more]

  • Profile picture of Nille

    Nille replied to the topic Misstolkning av Working of Alien Act, B.E. 2551 (2008)? in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 13 years, 9 months ago

    Göran och Thaiyrrol, detta rimmar inte. Var kommer din text från Göran? Inte samma ställe får man hoppas… :O :S

    @stgrhe wrote:

    Jag tror inte alls på att lagen misstolkas. Definitionen är:

    “Working” means a working by physical strength or knowledge whether or not intended for wages or other benefits.

    Enligt den definitionen är även oavlönat…

    [Read more]

  • Profile picture of SnurreDingdong

    SnurreDingdong replied to the topic Vietnam Laos Thailand in the forum Att Resa i Övriga Sydostasien 13 years, 9 months ago

    @Nypan wrote:

    @stgrhe wrote:

    Din sambo behöver inte bekymra sig över Vietnam eftersom det inte finns något belägg för att landet skulle vara fientligt inställd mot thailändare. Min fru har besökt Vietnam flera gånger och hon menar att det är ett trevligt land att besöka. Med Kambodja är det däremot en annan femma.

    Göran

    Hej !
    kan du utveckla dett…

    [Read more]

  • Profile picture of SnurreDingdong

    SnurreDingdong replied to the topic Vietnam Laos Thailand in the forum Att Resa i Övriga Sydostasien 13 years, 9 months ago

    @stgrhe wrote:

    Din sambo behöver inte bekymra sig över Vietnam eftersom det inte finns något belägg för att landet skulle vara fientligt inställd mot thailändare. Min fru har besökt Vietnam flera gånger och hon menar att det är ett trevligt land att besöka. Med Kambodja är det däremot en annan femma.

    Göran

    Tack
    Jag misstänkte att det var så. Ve…[Read more]

  • Profile picture of nathon

    nathon replied to the topic Varför valde ni att bosätta er där ni bor idag i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 13 years, 12 months ago

    @stgrhe wrote:

    Se där, en riktig finsmakare! Tyvärr är viner a god kvalité mycket dyra i Thailand och dessutom lagras de nästan alltid fel i affärerna, stående och alltför varmt. Göran

    Finsmakare ja, Blivande livsnjutare ja, vinexpert nej.
    Arbetar dock i restaurangbranchen och har en bekant som är Italien frälst,
    p.g.a. det har även jag fastnat…[Read more]

  • Profile picture of nathon

    nathon replied to the topic Varför valde ni att bosätta er där ni bor idag i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 14 years ago

    @stgrhe wrote:

    Det finns inget facit utan var och en måste finna ut vad som passar bäst.
    Göran

    Jag är fullt medveten om att det inte finns något facit eller kanske ens någon plats där allt är optimalt!
    Det jag hoppas få ut av era svar/inlägg; är vad som är viktigt för er.
    Så jag vet på vad jag skall vara observant, för att sedan se om det kansk…[Read more]

  • Profile picture of scherloff

    scherloff replied to the topic Varför valde ni att bosätta er där ni bor idag i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 14 years ago

    @stgrhe wrote:

    För egen del så bor jag i ett s.k. “gated community” med internationella grannar, men skulle lika gärna kunna bo enskilt. Det finns för- och nackdelar med båda boendeformerna.

    Jag har inget emot att umgås med svenskar men de områden jag sett, som domineras av svenskar, är mer inriktade på semesterboenden och inte permanent boende m…

    [Read more]

  • Profile picture of D1rtJ4m

    D1rtJ4m replied to the topic seriösa thaitjejer in the forum Mer om Relationer 14 years ago

    @stgrhe wrote:

    Jag för min del menar att ett bra och harmoniskt förhållande baseras på tre pelare, som all måste uppfyllas. Man kan likna förhållande med ett bord med tre ben och saknas ett ben, faller ju bordet.

    1. Ömsesidig kärlek
    2. Ömsesidig respekt (att acceptera varandra så som vi är med våra styrkor som med våra brister)
    3. Ömsesidigt fö…

    [Read more]

  • Profile picture of scherloff

    scherloff replied to the topic Overstay in the forum Visum och Uppehållstillstånd 14 years, 2 months ago

    @stgrhe wrote:

    Min grundfilosofi i livet är att var och en bör ta ansvar för sina handlingar. Personen ifråga har bara sig själv att skylla och bör ta tag i situationen genom att snarast lämna landet och betala de 20,000 baht som är max. böterna för närvarande och hoppas att han inte blir tagen av polisen innan dess.

    Om vederbörande får återinr…

    [Read more]

  • Profile picture of goodolle

    goodolle replied to the topic Changöl = "fulöl"? in the forum Mat & Dryck 14 years, 2 months ago

    @stgrhe wrote:

    De tyska renhetslagarna var en tysk lag, ursprungligen från Bayern, från 23 april 1516 och som påbjuder att öl bara får innehålla malt, jäst, humle och vatten. Lagen gällde i Tyskland för bryggning av underjäst öl fram till för några år sedan. Ursprungligen tilläts inte heller jäst utan jästen som tillsats blev tillåten först p…

    [Read more]

  • Profile picture of Phonthaisongthaisilk

    Phonthaisongthaisilk replied to the topic in the forum stgrhe 14 years, 2 months ago

    @stgrhe wrote:

    Burma har redan en etablerad turistnäring även om den är smal och i huvudsak riktat sig till kulturturister. Landet är klart värt ett besök och att resa i Burma är lätt eftersom så många burmeser talar god till flytande engelska.

    Göran

    Precis som alla skräddare i Thailand , dom är väl oftast Burmeser eller Indier 🙂

  • Profile picture of Nille

    Nille replied to the topic Mediaspelare med stora lagringsmöjligheter in the forum IT & Fildelning om/i Thailand 14 years, 3 months ago

    @stgrhe wrote:

    Jag har en dubbeldisk 4TB Buffalo NAS (Network Adapted Server), som antingen kan användas som en 4TB lagringsplats eller som 2 x 2TB i parallell, dvs. med inbyggd redundans.

    Jag använder min NAS som lagringskälla för mina musik- och videofiler och streamar filerna via hemmanätverket till mediaanläggningen.

    Du kan hitta likna…

    [Read more]

  • Profile picture of Nille

    Nille replied to the topic Vad finns att göra/se mellan Krabi och Hua Hin? in the forum Centrala 14 years, 3 months ago

    @stgrhe wrote:

    Första stoppet bör ni göra i Prachuap Khiri Khan, dvs, provinshuvudstaden. Det är en pittoresk liten stad som är väl värt ett strandhugg. Prachuap Khiri Khan ligger ca nio mil söder om Hua Hin.

    Göran

    Första stoppet gör dem hos mig Göran. Håller med om att Hua Hin inte ligger ultimat på kartan men ibland måste ge efter för de m…[Read more]

  • Profile picture of shatto

    shatto replied to the topic Välja flygbolag in the forum Allt om flyg och flygplatser 14 years, 3 months ago

    @stgrhe wrote:

    @shatto wrote:

    Hade tänkt två veckor på Phuket, Bangtao beach Sunwing resort, bara för att vi varit där och trivdes så bra sen ska vi prova Krabi, Ao Nang två veckor. Har räknat på olika priser och det blir inte mycket billigare om vi åker på egen hand, visst ska man bara flyga till Bangkok så går det ju att hitta billiga flyg…

    [Read more]

  • Profile picture of songsam

    songsam replied to the topic Säkert att leva i Thailand vs Sverige in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 14 years, 3 months ago

    @stgrhe wrote:

    I Sverige kan man inte bortse från att de riktigt grova kriminella är kraftigt överrepresenterade bland f.d. jugoslavier och chilenare, medan det finns ytterst få bland de muslimska invandrarna.
    Göran

    Vad har du för fakta som styrker ett sådant påstående?

    Undrar om det inte var ett bra tag sen du besökte Sverige, typ 60-talet!

  • Profile picture of Peter_Bangkok

    Peter_Bangkok replied to the topic Svenska provisionssäljare sökes in the forum Platsbanken 14 years, 3 months ago

    @stgrhe wrote:

    Alltför rent vatten, t.ex. destilerat vatten eller vatten renat genom omvänd osmos, är oerhört skadligt att dricka över tid och leder till döden.

    Göran

    Är det inte lite väl hårt att säga att omvänd osmos är oerhört farligt att dricka. Dessa mineralförluster får man väl i sig via andra födoämnen… Eller har jag missat något? Den…[Read more]

  • Profile picture of Phonthaisongthaisilk

    Phonthaisongthaisilk replied to the topic Svenska provisionssäljare sökes in the forum Platsbanken 14 years, 3 months ago

    @stgrhe wrote:

    En intressant produkt men två frågor dyker genast upp:

    1) Hur filtrerar produkten bort de luftföroreningar som faktiskt finns; och

    2) Hur kompenserar produkten för de mineraler vi nödvändigtvis måste ha i vårt dricksvatten. Alltför rent vatten, t.ex. destilerat vatten eller vatten renat genom omvänd osmos, är oerhört skadligt at…

    [Read more]

  • Profile picture of Thai_yrrol

    Thai_yrrol replied to the topic in the forum stgrhe 14 years, 4 months ago

    @stgrhe wrote:

    @Thai_yrrol wrote:

    Om nej: Såvitt jag vet så nekar banker överföringar till utlandet om du inte kan visa upp ett tillfredställande intyg om var pengarna kommer ifrån och varför du ska föra dom ut ur landet.

    Går att komma runt detta genom att påtala att betalningen är underhåll till åldriga föräldrar.

    Göran

    Det kan säkerligen fung…[Read more]

  • Profile picture of rednef

    rednef replied to the topic Skillnader mellan Thai och Isaan in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 14 years, 4 months ago

    @stgrhe wrote:

    @maprao wrote:

    @areeya wrote:

    “..Isaan är det “riktiga” Thailand!

    Mvh, Frank

    Om nu en del av Thailand, Isaan, är det riktiga Thailand skulle det vara intressant att veta vilken del av Sverige som du tycker är det riktiga Sverige. Är det Lappland, Jämtland, Bergslagen, Stockholm, Småland eller Skåne? Det borde ju rimligtvis finnas…

    [Read more]

  • Load More

Här får du råd av människor med mångårig erfarenhet av att resa och leva på de mest avlägsna platser i landet. Dagliga Nyheter och Resetips!

länkar

  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

Kontakta oss

  • Facebook

Registrera dig

Registrera dig för att kunna delta i diskussionerna

© All rights reserved