Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Ok, jag är också med i Lyoness, men aldrig tänkt på dem i detta sammanhang… även med i reseklubb, men blir mest irriterad när man får pris i UD dollar och inte slutpriset ink. skatter och avgifter. Håller mej nog till Agoda.com 🙂
Tack för tips och synpunkter. Kan väl lgga till i sammanget att vid kortbetalning så lägger hotellet på 3%.
Att boka efterhand har inte varti lätt och med långsam wifi mycket tidsödande. Nästa resa ska bli med annan planering 🙂OK, hopp finns alltså att det ska fungera, annars utan telefonladdare, inte hela världen… tar med extra laddade batterier,,
AHA, så praktiskt, en sak mindre att tänka på innan avresan till Krabi… 🙂
Tack så mycket för infonDet trodde jag kanske inte heller 🙂
tyckte bara det kunde vara ok med informationen, många boende i Thailand har ju relationer i Sverige där vi har det kallare och det kanske skulle vara frestade att köpa en angoratröja ….Direktbåt från Lankavi till Krabi är ju en superbra ide. Knappast direkt ?? Många stopp på vägen ??
Hur många timmars resa talar vi om ?? Kostnad ?? Har du nån fantastisk länk till den båtrutten ??
Ingen direktbåt till Krabi från sista utposten innan Malaysia ??Tack också för förslaget på B & B, Skulle vara skönt med en första övernattning (några dagar/nätter som inkludrar transfer.
Hittar ingen karta på vart detta Skandinaviska Residence finns. Tror man har nog mycket att tänka på när man trött har landat… 🙂 så skulle uppskatta en direkttransfer till hotellet. Kanske finns annat förslag ?? Landar den 28/1. Skulle gärna unna mej lyxen att bo precis vid stranden….Kanske också förslag på ett fantastiskt snorkelställe för nybörjare… skulle uppskattas…..
Tack, nu har jag fått en del att kolla under dagen… Om man tänker sej att man luffar söderur, vad/vilka öar borde man koncentrera sej på när man har 3 veckor på sej ?? Man ska ju tillbaka också. Finns nån mer direkt linje till baka till Krabi ? –
Korkade frågor, men så är det när det finns alldeles för mycket att välja på- tacksam för vidare info6 September, 2013 at 6:07 am in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476964Tack för tipset, bungalows låter trevligt,
men det där barnvänliga tror jag gärna att jag hoppar över 🙂
Så….
DAG 1:
Landa i Krabi, sen Oh Nang och Oh Nang Beach och Djungel Village.
Nja… kollade just kartan, och jag skulle gärna se ett bungalowboende vid vattnet…. men inte 3 km inåt landet.. annat tips ??
Sen hittar inte kartan nåt som bara heter KORDAN som Nypan tipsade om. Skulle ligga utanför Oh Nang.
Googlar just på biljett för 28/1 – 18/2, får se vad det kan ge. Flyga på helger verkar dyrare..5 September, 2013 at 8:43 pm in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476962Tack La Moet, men jag har bestämt mej för att landa i Krabi, sen håller jag på att försöka fundera ut hur det ska se ut därifrån. Naturligtvis till att börja med Koh Lanta…sen också några hotell i övärlden…ska bli spännande
Phuket gjorde jag för massor av år sedan – vill inte tänka på hur många…men det var fint DÅ…3 September, 2013 at 11:29 am in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476960Tack, har noterat det….
30 August, 2013 at 4:28 pm in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476958Som du sett så har även Sven kommit med fantastiska förslag på rutter som jag borde “effektuera”, vore ju fantastiskt om man kunde sammanfoga era två i en – så att säga…. gärna med hotellide samtidigt om tiden funnes 🙂
På alla dessa små öar, vad gör man annars ?? hyra scooter/motorcykel eller åka med öns egna fortskaffningsmedel kanske….Släcka törsten gör man med vatten eller landets öl, gin/tonic eller annat ?? :blackeye:
30 August, 2013 at 4:03 pm in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476957Klart man orkar, man är väl inte 29+ för ro skull 🙂
Ska sätta ihop en resa så klart. Gillar att ha det mesta klart även om jag är ok med förändringar.
Du menar att flyga med Thai då ?? till Krabi via BKK ??
Då kan man ju också flyga med Fritidsresor med första natten betald så har man ju transfern ordnad – eller ???
Fick fantastiska kartor på Thailands turistbytå. Drottninggatan 33 i Stockholm.29 August, 2013 at 4:58 pm in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476955Go afton Nypan, jo, jag tror dej, jag har markerat en del, men jag tror att programmet har mycket mera att erbjuda – fast så bevandrad i programmet är jag inte…
Grunnar fortfarande på om man ska ta Norweiaqn till BKK eller Thai till Krabi med första natten inkluderad…. tur jag har lång tid att sova på saken 🙂29 August, 2013 at 11:10 am in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476953Många böcker om Thailand från Lonelyplanet visade det sej. Ingen tyckte jag var nån höjdare vid en snabbare titt, men jag fick massor med kartor och fina böcker på Thailands turisbyrå, så jag ska nog slå ihjäl tiden på Gotland 🙂 Keep planing alltså 🙂
29 August, 2013 at 8:01 am in reply to: Lugn och ro, underbar strand och härligt vatten. Var? #476952ok, ska göra genast, passar på när jag nu går på långpromenad med voffi…, på tal om drömma så drömde jag i går natt att Thailändarna gått över till €uro,,, vad får man allt ifrån ? 🙂
-
AuthorPosts