Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Mat & Dryck SSS Kräftskiva i Bangkok den 2 oktober 2010

Viewing 9 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Då var det dags för Scanidnavian Society in Siams kräftskiva igen! Såg att de bestämt datum men hittar ingen övrig information men det lär väl snart dyka upp på deras hemsida… http://www.sss.or.th/

2 oktober
        plats?
        tid?
        pris?

Det brukar vara ett sjöslag… Inga tråkmånsar här inte…

Tvivlar på att det dyker upp någon info på deras hemsida då info om kräftskivan inte blivit uppdaterad sedan 2008… Den info jag har fått från deras nya ordförande, Sören Wettendorff, är detta:

The annual Crayfish party will be held in the garden of the British Club Bangkok, Silom Soi 18, on Saturday 2nd October.

Utomhus med andra ord… Kan bli kul!

Nille
        Keymaster

Crayfish Party 2010

2nd October 2010
          19.00 – Late

Free flow of beer, wine and Aquavit as long as we have stock.

Main Courses:
          Swedish Crayfish with condiments
          Swedish Meatballs

Appetisers:
          Smoked Salmon, Pasta Salad, Fusilli pasta, Potato Salad

Dessert:
          Swedish Lingonberry Cheesecake, Fresh Sliced Fruits Platter, Assorted Mini Cakes

Price : SSS Members: 2,000 THB or Non-Members: 2,500 THB

http://www.sss.or.th/

stgrhe
          Participant

Har du anmält dig Nille?

Göran

Nille
            Keymaster

Funderar faktiskt allvarligt på det. Kunde vara en skoj start på året och samtidigt en chans att träffa alla man bara halvkänner. Inte omöjligt att vi är på väg ner mot Hua Hin från Soidao ungefär då… Om frugan skall med måste jag ordna med barnvakt dock..

Du då Göran, tänker du gå?

Ps. vet inte hur det är nu men det brukar vara ganska blött och innehålla en del skandaler. kan vara bra att veta 🙂

maprao
              Participant

@Nille wrote:

Funderar faktiskt allvarligt på det. Kunde vara en skoj start på året och samtidigt en chans att träffa alla man bara halvkänner. Inte omöjligt att vi är på väg ner mot Hua Hin från Soidao ungefär då

Det blir bra. Då tar du min hustru med dig från SoiDao. Jag är redan i Bangkok. Du kanske kan lämna barnen hos min frus barn. De bor i Ratchada.

Kj

Nille
                Keymaster

@maprao wrote:

@Nille wrote:

Funderar faktiskt allvarligt på det. Kunde vara en skoj start på året och samtidigt en chans att träffa alla man bara halvkänner. Inte omöjligt att vi är på väg ner mot Hua Hin från Soidao ungefär då

Det blir bra. Då tar du min hustru med dig från SoiDao. Jag är redan i Bangkok. Du kanske kan lämna barnen hos min frus barn. De bor i Ratchada.

Kj

Det tycker upp lösningar! Oavsett kan jag nog ta med mig din fru till Bangkok.

stgrhe
                  Participant

@Nille wrote:

Funderar faktiskt allvarligt på det. Kunde vara en skoj start på året och samtidigt en chans att träffa alla man bara halvkänner. Inte omöjligt att vi är på väg ner mot Hua Hin från Soidao ungefär då… Om frugan skall med måste jag ordna med barnvakt dock..

Du då Göran, tänker du gå?

Ps. vet inte hur det är nu men det brukar vara ganska blött och innehålla en del skandaler. kan vara bra att veta 🙂

Jag har funderat på saken men det går inte att ordna den här gången pga husbygget och av familjeskäl.

Göran

hm…verkar lite halvdyrt, 2500… jag e ju fattig student typ

Hej. Jag måste säga att årets kräftskiva var en stor besvikelse… för det första var det endast 160 pers närvarande och då det arrangerades utomhus så blev det långt mellan borden och ingen stämning alls.

Kräftorna höll mycket låg kvalitet, servicen vid borden var medelmåttig och till råga på allt så hade de mage att ta betalt för drinkarna i baren… Något som alltid varit gratis tidigare, och med tanke på att man betalt 2,500 baht/person så kan man ju förvänta sig gratis drinkar iallafall.

Mycket synd på en tidigare fin tillställning, men det kanske inte fungerar när en dansk ska arrangera en svensk tradition. 11 personer färre nästa år då vårt företag inte lär dyka upp igen..

Viewing 9 reply threads
                • You must be logged in to reply to this topic.