Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › Mat & Dryck › Tips på bra svensk mat i Thailand
- This topic has 8 replies, 8 voices, and was last updated 17 years, 1 month ago by
Mango.
-
AuthorPosts
-
-
20 April, 2009 at 12:36 pm #386996
Tips på bra svenska restauranger runt om i Thailand hade inte varit fel.
Det enda jag saknar hemifrån efter tre månader i Thailand är riktigt
god svensk husmanskost. 🙂 -
20 April, 2009 at 12:52 pm #424227
på Silom road i Bangkok finns en restaurang Aalto om du är sugen på kåldolmar janssons frestelse och så vidare
pröva gå in vid snäckmuseet ha en trevlig dag :sunny: -
21 April, 2009 at 1:22 am #424229
Restaurang Victoria i Hua Hin är mycket bra.
Göran
Editerat sedan jag sett att restaurang Victoria stavar med “c” och inte “k”.
-
21 April, 2009 at 11:26 am #424230
Bra svensk mat, det får man fixa hemma.
:sunny:
-
23 April, 2009 at 2:37 pm #424232
I Bangkok har vi ju Stable Lodge. Det är ju en dansk restaurang, men har även svensk och norsk mat. Det är ju nästan samma. De har a la carte, smörrebröd (hur det nu stavas) och på helgerna har de även smörgårdsbord till lunch.
-
27 April, 2009 at 12:52 am #424226
I Kamala på Phuket kan du få svenskt på “Salt & Peppar”(högst priser) och även på den danskägda restaurangen HC Andersen (billigare) kan t.ex köttbullar, pytt i panna inmundigas.
Båda ställena ligger på turistgatan som går parallellt med stranden och maten är vällagad och god! Bon apetit! :sunny: -
27 April, 2009 at 3:38 am #424225
Om det är någon som förirrar sig till Chiang Rai så finns det en restaurant som serverar svenska rätter, bl a pizza med mycket ost som de jag kommer ihåg från Sverige.
Restauranten heter Baan Klang Wiang och ligger mitt emot Wat Kang Wiang. Ca 800 meter norr om Night Bazaar, 5o m söder om polisstationen.
:blackeye: 🙂 :blackeye:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.