Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Ni slösar på resurser och tid i svenska rättsväsendet på ett dödfött ärende.
Gör om … gör rätt.
Dra tillbaka hennes ansökan och starta om på ruta ett.
Går snabbare!! och ni slipper stå till svars för tidigare felaktiga uppgifter.Hej
Jag håller på att hjälp min Thai FV med att starta ett handelsbolag ihop med sin mor.
Det är inte så komplicerat, det som gör det svårt är att få Thailändare vet hur man gör 🙂
och som sagts tidigare, massor anlitar jurister helt i onödan.Och … Skattetabellen ser ni nedan:
Taxable Income (baht) Tax Rate (%)
0-150,000 = 0%
more than 150,000 but less than 300,000 5%
more than 300,000 but less than 500,000 10%
more than 500,000 but less than 750,000 15%
more than 750,000 but less than 1,000,000 20%
more than 1,000,000 but less than 2,000,000 25%
more than 2,000,000 but less than 4,000,000 30%
Over 4,000,000 35%En liten uppdatering:
Ärendet reggades som mottaget av MIG 1/9, beslut 4/9.
Så här går det undan 🙂@Jimmieboy wrote:
Skaffa svenskt id innan ni skickar in ansökan. Svenskt id borde ni fixat så fort hon fick personnummer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Du är ett av skälen till att jag drar mig från att skriva på detta forum, om du inte vet svaret på frågan … Så var då så smart att du för “””#¤%&/”#¤¤ håller käft 🙂
@moolek wrote:
Får tillbaka dem antingen i rekommenderat brev eller att ni får hämta dem på MIG kontoret om ni väljer det alternativet.
Tack !
Jag misstänkte att “hämta på MIG” var ett alternativ, men hittade ingen info om det.Undrar varför jag kom att tänka på denna ….. 🙂
Min FV, hennes syster samt mamma . Stavar alla efternamnet på olika sätt, med västerländska bokstäver.
= samma namn – 3 olika stavningar.@CHMEX123 wrote:
par som har relationsproblem pga kulturkrock.
Hej..
Vi (eller iallafall jag) har inte “problem” däremot är det utvecklande att möta skillnaderna i vardagen.
Allt ifrån hur man är mot varandra en normal dag, hur man hanterar toa papper till hur man förvarar mat.
Om du inte ser det som berikande i ditt liv, så retar du dig säkert bara på småsaker.@vincentdelgado wrote:
Har varit riktigt offensiv mot Mig sista tiden och ringt 4-5 ggr om dagen och tjatat. Även skickat ca 50 mail på ett par dagar samt ett 40-tal tweets. När jag ringde sist upplevde jag något som ett förtäckt hot. Tjänstemannen jag talade med sade att den förväntade handläggningstiden just nu är 12 månader. “Men det kan ta längre tid också, det kan ju bli en utredning”. En utredning för vad? Vi är ju för fan gifta! Kändes som han ville jag skulle ligga lågt.
Du agerar som en Rättshaverist.
https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttshaveristI all väl mening och verkligen utan det minsta ont i sinnet..
*Lugna ner dig*
Ta en månads semester från “MIG” du förstör sannolikt mer än du gör gott.@humpe wrote:
Sägs ju inget om hur länge man får stanna varje gång.
6 månaders turistvisum……… Min gissning är att det innebär ca 6 månader…. :bounce: :cheers: men jag är iof kass på matte :study:
Jag är inte alls insatt i hur det funkar i detalj i Thailand.
Men vad händer om du använder underleverantörer istället för att anställa?@carpediem86 wrote:
Inte direkt så att man skaffar barn bara för att få snabbare UT ^^
Det finns de som gifter sig, för att de tror det går snabbare då ……
Ifall du skall ta hjälp eller göra allt pappersjobb själv…
Jag gillar papper och att ha kontroll, så för mig/oss var valet enkelt. Men har man svårt för byråkrati så skall man söka hjälp.Min FV använder http://www.freecall.com
(Hennes familj har inte 3G där de bor = kan inte nyttja Skype eller likande)10 € ger 3 månader obegränsat med samtal till Thailand. därefter kan man ringa för de 10 €, och sen “tanka” igen 🙂
Jag har varit på hotell där jag får rummet billigare via Agoda än “över disk”.
Så jag satte mig i baren, fick en öl och Wifi och bokade rummet billigare via Agoda.
(och då talade jag ändå med hotellchefen innan jag bokade 🙂 -
AuthorPosts