Skip to content
  • Registera
  • Log in
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

stgrhe

Profile picture of stgrhe

@stgrhe

Active 9 years, 12 months ago
  • Activity
  • Profile
  • Forums
  • Media 0
  • Personal
  • Mentions
  • Favorites
  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Vietnam Laos Thailand in the forum Att Resa i Övriga Sydostasien 13 years, 9 months ago

    Din sambo behöver inte bekymra sig över Vietnam eftersom det inte finns något belägg för att landet skulle vara fientligt inställd mot thailändare. Min fru har besökt Vietnam flera gånger och hon menar att det är ett trevligt land att besöka. Med Kambodja är det däremot en annan femma.

    Göran

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 9 months ago

    @Nypan wrote:

    Ordvalet i meningsuppbyggnaden, gör att jag är ganska säker på, att detta ovan är skrivet av en SVENSK person i 30 -60 års åldern, läs noga själva och tänk efter hur det är formulerat.
    Är det ingen här som känner till platsen där fotot med Konditoriet i bakgrunden är tagen.
    Det är kanske i denna by man skall polisanmäla dom.

    …[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 9 months ago

    @Nypan wrote:

    Ordvalet i meningsuppbyggnaden, gör att jag är ganska säker på, att detta ovan är skrivet av en SVENSK person i 30 -60 års åldern, läs noga själva och tänk efter hur det är formulerat.
    Är det ingen här som känner till platsen där fotot med Konditoriet i bakgrunden är tagen.
    Det är kanske i denna by man skall polisanmäla dom.

    …[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 9 months ago

    @Nypan wrote:

    Ordvalet i meningsuppbyggnaden, gör att jag är ganska säker på, att detta ovan är skrivet av en SVENSK person i 30 -60 års åldern, läs noga själva och tänk efter hur det är formulerat.
    Är det ingen här som känner till platsen där fotot med Konditoriet i bakgrunden är tagen.
    Det är kanske i denna by man skall polisanmäla dom.

    …[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 9 months ago

    @Nypan wrote:

    Ordvalet i meningsuppbyggnaden, gör att jag är ganska säker på, att detta ovan är skrivet av en SVENSK person i 30 -60 års åldern, läs noga själva och tänk efter hur det är formulerat.
    Är det ingen här som känner till platsen där fotot med Konditoriet i bakgrunden är tagen.
    Det är kanske i denna by man skall polisanmäla dom.

    …[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Lurad på pengar? in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 9 months ago

    @Nypan wrote:

    Ordvalet i meningsuppbyggnaden, gör att jag är ganska säker på, att detta ovan är skrivet av en SVENSK person i 30 -60 års åldern, läs noga själva och tänk efter hur det är formulerat.
    Är det ingen här som känner till platsen där fotot med Konditoriet i bakgrunden är tagen.
    Det är kanske i denna by man skall polisanmäla dom.

    …[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Gifta i Sverige – Vad gäller i Thailand! in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 13 years, 10 months ago

    Ni är även gifta lagligt sätt i Thailand eftersom ni gift er i Sverige. Hur som helst mister hon inga rättigheter i Thailand längre eftersom de tidigare förbehållen togs bort 1998 eller 1999 då de stred mot grundlagen.

    Göran

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Träffat thailändsk tjej i Sverige, behöver svar nu direkt… in the forum Samlevnad & Relationer 13 years, 10 months ago

    Egentligen finns det bara ett råd och det är att du bör “vara dig själv” och uppträda mot henne så som du vill att hon skall vara mot dig.

    Det som kan skilja en thailändsk kvinna mot en svensk är blyghet och en tendens till att vara mer avvaktande. Sedan är de i allmänhet mer mottagliga för smicker förutsatt att de är genuint menade.

    Göran

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Hur är vädret i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 13 years, 10 months ago

    Jag håller med Nille om att temperaturen i Thailand är minst fem grader för hög för att den skall vara idealisk och om man lägger till den höga fuktigheten så blir det ibland alltför varmt tycker jag.

    Den, ur väderlekssynpunkt, mest idela platsen jag besökt är Hawaiiöarna med teperaturer omkring 27 – 28 grader och något lägre relativ fuktig…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Nyöppnad flyglinje Suwarnabhumi – Hua Hin in the forum Allt om flyg och flygplatser 13 years, 11 months ago

    I Hua Hin Today skrevs det att flygbolaget bjuder på limousine till hotell i Hua Hin. Jag kan nog tänka mig att många utländska turister kommer att flygalternativet för att slippa den skumpiga bilresan från Suvarnabhumi. Det finns ett antal fyr- och femstjärninga hotell i Hua Hin och för de turister som bor i de hotellen måste 1,990 baht per pers…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Nyöppnad flyglinje Suwarnabhumi – Hua Hin in the forum Allt om flyg och flygplatser 13 years, 11 months ago

    Något som bekymrar mig, när jag läser på flygbolagets hemsida, är deras tillåtna bagagevikt om 40 kg per passagerare. Det kan ju i och för sig låta som en förmån och är det också när det gäller större flygplanstyper, men för en så pass liten maskin som en Piper PA-31 Navajo Chieftan kan det vara förenad med stor risk.

    Alla flygplan har en v…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Erfarenheter av Bangsaen? in the forum Östra 13 years, 11 months ago

    Jag kan bara hålla med de som tycker Bang Saen och Sri Racha är helt ok. Vi var själva mycket nära att slå oss ner där och jag tror inte vi hade ångrat oss.

    Det finns ett flertal trevliga Moo Baans som byggts av thailändska entrepnörer och så finns det ju också de husområden Logans byggt, men som var kraftigt överprissatta då de först kom ut…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Bygga en egen billig pool in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 11 months ago

    En kort kommentar till Johans utomordentliga beskrivning av betong och gjutning. Betong torkar inte, som tyvärr många thailändare tror, utan härdar och för att härdningen skall bli bra krävs det vatten. När gjutningen är klar bör därför betongen hållas våt i fyra veckor, egentligen minst 28 dagar. Om gjutningen sker under torrperioden…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Varför valde ni att bosätta er där ni bor idag i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 13 years, 12 months ago

    @nathon wrote:

    Beror det på någon typ av lyxskatt att bättre viner är dyra i Thailand?
    Vad gäller vid privat införsel av vin i Thailand, läggs det på någon tull?
    Själv hade jag med mig en flaska vin & en flaska champagne sist i resväskan,
    kanske var tur att ingen i tullen såg det!
    Hur mycket får man ha med sig utan att betala tull?

    [Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Bygga en egen billig pool in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 12 months ago

    @ragthai wrote:

    Jag hade tänkt fylla på med nytt vatten varje gång man är nere.
    Det verkar ju inte bli så dyrt.

    Alternativt köra reningen med timer , lite som underhållsrening på sparlåga.
    Vad tror du blir bäst ?

    Det är inte nödvändigt att köra poolpumpen dygnet runt och dessutom blir sådan drift onödigt dyr då elkostnaden skenar iväg. Vår…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Bygga en egen billig pool in the forum Hus, Lägenheter & Mark 13 years, 12 months ago

    @ragthai wrote:

    Göran : Gjöt de hela poolen i en sväng eller går det bra att ta det lite pö om pö ?
    Jag har sett på dina bilder att de verkar smeta på nåt.
    Men det blir lite knepigt me kakel när det är lite rundade former men man ska kanske överge det o fixa med omgivningen istället.

    Ja, hela poolen gjöts i en omgång men det krävdes fler ä…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Varför valde ni att bosätta er där ni bor idag i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 13 years, 12 months ago

    @nathon wrote:

    Är precis som du Hasse ingen bar människa men uppskattar god mat och gärna ett glas Brunello till även om det inte blir ett glas vin varje dag eller ens varje vecka.

    Se där, en finsmakare! Tyvärr är viner a god kvalité mycket dyra i Thailand och dessutom lagras de nästan alltid fel i affärerna, stående och alltför varmt. Jag har där…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Önskar restips in the forum Övrigt 14 years ago

    @Sunebam wrote:

    Genuina Thailand brukar dock inte ha mat som en svensk klarar av att äta.

    Jag kom nyss hem från Chiang Rai. (Det var trevligt).
    Ett måste är dock att hyra bil om man ska dit, (för att uppleva lite).

    Där ifrån kan ni besöka “Golden Triangle” (Där Laos, Burma och Thailand går ihop).
    Bo på hotellet Serene. http://www…

    [Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Bygga en egen billig pool in the forum Hus, Lägenheter & Mark 14 years ago

    Det finns ett flertal poolfirmor i Hua Hin som säkert kan ge dig tips om materialval. I vår pool, med utrustning från australiska Poolrite och som byggdes av GDL Pool, blandade man in en speciell kemikalie i betongblandningen så att poolen skulle bli tät och efter ett och ett halvt år är den fortfarande tät. Vad jag förstått är att det är noga me…[Read more]

  • Profile picture of stgrhe

    stgrhe replied to the topic Varför valde ni att bosätta er där ni bor idag i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 14 years ago

    @nathon wrote:

    @seaserpent wrote:

    Träffat en hel del människor genom åren som flyttat till Thailand och ser fram å få ligga på beachen, köper hus där pool är ett måste. Det första som försvinner är strandbesöken och sen blir användandet av poolen mindre och mindre.

    Jag har förstått att du scherloff fortfarande anväder din pool mycket
    (hur lång…

    [Read more]

  • Load More

Här får du råd av människor med mångårig erfarenhet av att resa och leva på de mest avlägsna platser i landet. Dagliga Nyheter och Resetips!

länkar

  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter
  • Hem
  • Produkter
    • ESIM
    • VPN
  • Forums
    • Resa i Thailand
    • Gemensamt, för alla
    • Bo i thailand
    • I Sverige med Thailändsk anknytning
  • Senaste inlägg
  • Artiklar
  • Nyheter

Kontakta oss

  • Facebook

Registrera dig

Registrera dig för att kunna delta i diskussionerna

© All rights reserved