• @stgrhe wrote:

    F.n. behöver vi inga nya LED-lampor men senare när trädgårdsbelysningen skall på plats blir det aktuellt med LED igen. Vi har valt att vänta med den tills vi ser hur träden och växterna blir i verkligheten så att belysningen kan anpassas därefter.

    Det vi däremot har behov av nu är ett antal bordslampor. Var finns PP Designs sho…

    [Read more]

  • @stgrhe wrote:

    Gästtoalett för herrar! Lägg speciellt märke till den eleganta blå tunnan som är speciellt anpassad för fyllesjuka manliga gäster.

    I sanning ett mästerverk i klassisk funkisstil!

    Enbart den toaletten är värd en Thailandsresa – genomtänkt, ändamålsenlig och funktionell i desing och tanke. Den balanserar och kontrasterar…[Read more]

  • @stgrhe wrote:

    @Guava wrote:

    Dark Emperado är marmor. Men i ett badrum ska det inte vara några problem ändå. Köpte du LED-lamporna på PP Design?

    Du kanske vet mer Guava men som jag uppfattad det är inte Dark Emperado äkta marmor utan något mellanting. Andra stensorter, t.ex. Travertine, som säljs i Thailand under beteckningen “marmor” och kommer fr…

    [Read more]

  • @stgrhe wrote:

    @KillerRacer wrote:

    finns det någon benämning på marmor och väggprydnad?
    dvs just vad den “färgblandningen” heter.

    Först ett tillrättaläggande, skivorna är av granit och inte marmor. Tillverkaren är Stone Gallery och modellen heter Dark Emperado. Marmor håller inte så bra eftersom den är så porös så vi valde granit trots att den ä…

    [Read more]

  • @Thaisambo wrote:

    @stgrhe wrote:

    Nu är parkettgolvet lagt i Lisa och mitt sovrum men först skall det slipas ock lackas innan det är helt klart. Parkettstavarna är av teak, klass AA och 20mm tjocka.

    Göran

    Jag håller med om att det blev snyggt och detta är äkta parkett – men jag är själv uppvuxen med parkettgolv, byggt på stavar, och blotta tan…

    [Read more]

  • @stgrhe wrote:

    Nu är parkettgolvet lagt i Lisa och mitt sovrum men först skall det slipas ock lackas innan det är helt klart. Parkettstavarna är av teak, klass AA och 20mm tjocka.

    Göran

    Jag håller med om att det blev snyggt och detta är äkta parkett – men jag är själv uppvuxen med parkettgolv, byggt på stavar, och blotta tanken på att lackera…[Read more]

  • @stgrhe wrote:

    Nu är parkettgolvet lagt i Lisa och mitt sovrum men först skall det slipas ock lackas innan det är helt klart. Parkettstavarna är av teak, klass AA och 20mm tjocka.

    Göran

    Mycket snyggt! Du verkar ha god smak, d.v.s. ungefär samma smak som jag själv 🙂

    Får man fråga hur mycket du får betala per m2 för teakparketten? Har själv…[Read more]

  • @stgrhe wrote:

    Och ibland händer det att det faktiskt är dottern mannen är ute tillsammans med.

    Göran

    Jo, så sant!

    Episoden på Koh Chang var faktiskt tillsammans med sambon (52 år) och så två släktingar (ca 30 och 20 år)….. Vi travade huvudgatan fram på White Sands och där är det fullt med faranger – skitsura kärringar och gapande gubbar…[Read more]

  • @stgrhe wrote:

    @Suanil wrote:

    Jag måste nog tyvärr erkänna att jag själv tittar snett när jag ser en farangman med en thaiflickvän i samma ålder som dottern..

    Och ibland händer det att det faktiskt är dottern mannen är ute tillsammans med.

    Göran

    Ja, om 2 veckor åker jag till Sverige med dottern. Vi bryr oss dock inte om Suanil eller någon annan…[Read more]

  • @stgrhe wrote:

    @Thaisambo wrote:

    Kan orsaken till svårigheterna att se TV4 från Thailand vara otillräcklig bandbredd?

    Saknade licensrättigheter att distribuera sändningarna utanför Sverige därför blockeras icke svenska IP-adresser.

    Göran

    Hm det var det jag misstänkte.

  • @stgrhe wrote:

    Hemma med förmodad thailändsk kommetator eller så sover jag.

    Göran

    @maprao wrote:

    Hemma, på Truevision med förmodad engelsk kommentator, fram till den 27:e, därefter svensk TV om de sänder.

    Göran, du hade tydligen facit i handen. Det blev public servicekanalerna och då självklart med thailändsk kommentator.

    Nille, jag försökte ti…[Read more]

  • scherloff replied to the topic Changöl = "fulöl"? in the forum Mat & Dryck 16 years ago

    @Micke_Prik wrote:

    @stgrhe wrote:

    Många bryggerier marknadsför sig med att de brygger enligt de tyska renhetslagarna och personligen tycker jag de tyska och tjeckiska “finölen” är överlägsna i smak.

    Göran

    Slaverna i allmänhet är duktiga och ett hett tips på “finöl” i minst samma klass som ovanstående, som kanske många har missat är faktiskt pols…

    [Read more]

  • Micke_Prik replied to the topic Changöl = "fulöl"? in the forum Mat & Dryck 16 years ago

    @stgrhe wrote:

    Många bryggerier marknadsför sig med att de brygger enligt de tyska renhetslagarna och personligen tycker jag de tyska och tjeckiska “finölen” är överlägsna i smak.

    Göran

    Slaverna i allmänhet är duktiga och ett hett tips på “finöl” i minst samma klass som ovanstående, som kanske många har missat är faktiskt polsk öl.

    Chang är…[Read more]

  • @stgrhe wrote:

    Kan inte svara på din fråga men om man drar en parallell till målarfärger är det nästan alltid så att ju dyrare färg besto bättre kvalité för samma färgtyp.

    Göran

    Strökollade på Plus häromveckan och som jag uppfattade det så var det inte alltid dyrast var bäst. Men att det skillde mycket mellan olika färger och oljor var helt upp…[Read more]

  • Thaisambo replied to the topic in the forum stgrhe 16 years ago

    Jag är av ungefär samma uppfattning som Göran, men tycker inte det finns så stor anledning att basunera ut det. Det är ändå så att man inte bara blint kan lita på något son snappats upp på ett Internetforum utan man har ett eget, personligt, ansvar för att kontrollera källinformation.

    Ett ex är felskrivningen i goodolles text:

    @goodolle wrote:[Read more]

  • Thaisambo replied to the topic in the forum stgrhe 16 years ago

    Jag är av ungefär samma uppfattning som Göran, men tycker inte det finns så stor anledning att basunera ut det. Det är ändå så att man inte bara blint kan lita på något son snappats upp på ett Internetforum utan man har ett eget, personligt, ansvar för att kontrollera källinformation.

    Ett ex är felskrivningen i goodolles text:

    @goodolle wrote:[Read more]

  • maprao replied to the topic Changöl = "fulöl"? in the forum Mat & Dryck 16 years ago

    @stgrhe wrote:

    fulölet Fosters.

    Göran

    Ja, Fosters är bland det sämsta jag druckit.

    Jag tycker de thailändska ölen är bättre än många andra, hur de är bryggda och hur mycket humle de innehåller är helt ointressant. Ungefär som ett vin, druvmixen är ointressant, för mig är det smaken och situationen som är avgörande. Smaken är sedan olika och det…[Read more]

  • stgrhe replied to the topic Changöl = "fulöl"? in the forum Mat & Dryck 16 years ago

    @Thaisambo wrote:

    Så började det:

    @stgrhe wrote:

    Varken Singha eller Chang får godkänt av mig av flera skäl; båda ölsorterna är riktiga “fulöl” tillverkade med billiga ingredienser och praktiskt taget utan humle, i alla fall finns det ingen smak av humle som jag kan känna. Dessutom smakar de inte gott med Singha som den minst sämsta. Häll ut sk…

    [Read more]

  • Thaisambo replied to the topic Changöl = "fulöl"? in the forum Mat & Dryck 16 years ago

    Så summan av kardemumman blir då att versionen Export Beer Chang 5,0% är varmt välkommen in i Görans nya fina hus medan Domestic Beer Chang 6,4% är strängeligen bannlyst och skall hållas borta!

    Så började det:

    @stgrhe wrote:

    Varken Singha eller Chang får godkänt av mig av flera skäl; båda ölsorterna är riktiga “fulöl” tillverkade med billiga ingr…

    [Read more]

  • goodolle replied to the topic in the forum stgrhe 16 years ago

    @stgrhe wrote:

    @goodolle wrote:

    En thailändare har glömt gårdagen och morgondagen existerar inte i nuet. en thailändare lever i nuet vilket en svensk inte kan begripa för det existerar inte i sossesverige.

    Vilket utomordentligt struntprat. Du menar alltså att du förstår dig på thailändarna och kan göra dig till tolk för thailändarna, när du komme…[Read more]

  • Load More