-
BBJ replied to the topic Borstar du tänderna i kran- eller -flaskvatten? in the forum Hälsa, Fritid & Sjukvård 15 years, 8 months ago
Borstar tänderna i Korats kranvatten, men jag dricker det inte. Lite bakterier tror jag också skapar mer motståndskraft.
Mvh
BBJ
🙂 -
BBJ replied to the topic Vett och etikett på nätet in the forum Om Forumet och Tekniken 15 years, 10 months ago
@Herr Chang wrote:
Nej, jag tycker inte heller det finns någon anledning att kritisera långa inlägg just för att dom är långa. Möjligen om dom i huvudsak består av citerat material som man lika gärna kunde länkat till.
Jag tycker snarare att de som tar sig tid att skriva ett långt inlägg är värda en applåd. Det må vara hänt att några inte har t…
-
BBJ replied to the topic Vett och etikett på nätet in the forum Om Forumet och Tekniken 15 years, 10 months ago
@sukhoi wrote:
Alltså…. SUCK!
Varför görs det inget när någon mer eller mindre spammar sönder ett helt forum?
Går det att aktivera någon funktion där man helt kan välja bort enskilda medlemmars inlägg?Vill man så kan man “ignorera” vissa medlemmars inlägg via Kontrollpanelen.
Till Thaisambo och Göran vill jag bara förtydliga att jag inte kriti…[Read more]
-
BBJ replied to the topic Vett och etikett på nätet in the forum Om Forumet och Tekniken 15 years, 11 months ago
Med risk för att lägga näsan i blöt kan jag för min egen del bara konstatera följande om Thaisambos inlägg:
De är säkerligen kunniga inlägg och mestadels mycket informativa, men-men alldeles för l-å-n-g-a för min del, så tyvärr Thaisambo, det blir så att jag helt hoppar över dina inlägg i trådarna när de överstiger 10-radersstrecket, s…[Read more]
-
BBJ replied to the topic in the forum BBJ 15 years, 12 months ago
Min dam vart tvungen att åka ner hastigt till Thailand i maj i år pga sin mors död.
Rutt: ARN-BKK-ARN
Flygbolag: Thai Air
Resperiod: 13/5-13/6 2010
Biljett köpt/bokad: 12/5 2010
Biljett köpt av: Nonkis Travel (http://www.nonkistravel.se/)
Kostnad: 5095 krMvh
BBJ
:thumbright: -
BBJ replied to the topic Ångkoka, klibbigt ris. IKEA har grejen in the forum Mat & Dryck 16 years, 2 months ago
Lasse, även vi har nu inköpt detsamma här i Thailand för medtag till svedala, min dam har provat olika alternativ (se ovan) men är inte helt nöjd med resultatet, så nu blir det rätt utrustning även på svensk mark.
Mvh
BBJ
:thumbright: -
BBJ replied to the topic Vad för Thai åt du sist, och vart? in the forum Mat & Dryck 16 years, 2 months ago
Fläsk i kokosmjölk (glömt namnet på den rätten tyvärr) och friterad kyckling, med kokt ris, nedsköjt med några Leo :drunken: Allt konsumerades i vårt hus i Korat för 10 minuter sen.
Mvh
BBJ
🙂 -
BBJ replied to the topic Varning för bärplockning och LO kräver avtal in the forum Allmänt 16 years, 3 months ago
Slutklämmen blir att mer och mer bär kommer att ruttna bort i våra skogar, det är tyvärr det faktum som blir resultatet av den eviga “rundgången” i vårt överstyrda samhälle (ingen nämnd och ingen glömd):
Vi kan inte köpa sylten till det pris den egentligen skulle kosta för att ge bärplockarna sin välförtjänta lön. Vilket beror på att vi har för…[Read more]
-
BBJ replied to the topic Skatteskuld – vågar man smita från den? in the forum Byråkrati & Myndigheter 16 years, 5 months ago
@bengtakare wrote:
Det finns massor med vinklar på det här. Om du skulle “försvinna” så kan du ju knappast skriva
din adress i thailand.Dvs du bor officiellt kvar i sverige och måste deklarera fem gånger under den presumtiva 5års perioden
för att det skall preskriberas. Dvs du måste skriva på fem gånger att du är medveten om att du har
skattes… -
BBJ replied to the topic Ringa med Skype fr Thailand till fast telefon? in the forum IT & Fildelning om/i Thailand 16 years, 7 months ago
Vi har Skype fastpris från Thailand till Sverige när vi är i Thailand så jag kan ringa släkt och barn i Sverige. När vi kommer till Sverige så ändrar vi till fastpris Sverige till Thailand, och då kan min dam ringa alla släktingar och vänner på både fast och mobiltelefon i Thailand. Det är ganska bra kvalité och har bara en mindre eftersläpning…[Read more]
-
BBJ replied to the topic in the forum BBJ 16 years, 7 months ago
Jag brukar kika på http://finance.yahoo.com/echarts?s=SEKTHB=X#chart8:symbol=sekthb=x;range=3m;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined för att se i diagramform ungefär hur THB utvecklats, man kan ju välja tidsperiod man vill se också.
Annars använder jag samma gadget som ovanstående för att följa den dagligen.Mvh
BBJ -
BBJ replied to the topic Varför jag trivs i Thailand in the forum Hälsa, Fritid & Sjukvård 16 years, 7 months ago
Det är bara att instämma, kul, intressant och trevlig tråd. Sugen på frukt, javisst 🙂 även om jag är lite osäker på om jag ätit LamYai :scratch:
Mvh
BBJ -
BBJ replied to the topic Thaimaffia / Spelmaffia i Sverige in the forum Allmänt 16 years, 9 months ago
He-he, det är principiellt jag diskuterar också, men jag har haft problem själv också :blackeye: (men inte du Thaisambo 🙂 ?) du kanske tillhör den glada stadstjänstemannaskaran 😉 ? Det som jag varit utsatt för är en svag bris i jämförelse med de övergrepp som fogden begår dagligen hos en skrämmande snabbt växande skara i sverige.
I p…[Read more]
-
BBJ replied to the topic Thaimaffia / Spelmaffia i Sverige in the forum Allmänt 16 years, 9 months ago
@Thaisambo wrote:
Nu är rutinen hos Kronofogdemyndigheten sådan att det faktiskt inte finns något praktiskt utrymme för tjänstemännen att tänka själva. Rutinen är sådan att de helt enkelt inte får göra det.
Vem som helst kan ansöka om ett betalningsföreläggande på vilka grunder som helst, en expeditionsavgift tas ut. I regel försöker man få…
-
BBJ replied to the topic Thaimaffia / Spelmaffia i Sverige in the forum Allmänt 16 years, 9 months ago
@Herr Chang wrote:
@Marten_G wrote:
Det sjuka i det sjuka är ju att en ockrare/procentare kan få hjälp av svenska staten
med att driva in sina “privata” lån. Man får hoppas att man gör en utredning av
42 åringens affärer och eventuella medhjälpare i och med detta.*********************************
Tja, jag tycker inte det är så sjukt att kronof…
-
BBJ replied to the topic Tips på bra försäkring? in the forum Hälsa, Fritid & Sjukvård 16 years, 9 months ago
@BBJ wrote:
@j.j wrote:
Prova med alandiabolaget på åland. Jag har försäkring där och betalar 45 euro i året. Gäller dock bara vid sjukdomsfall och om man blir liggandes på sjukhus, resa hem osv. Gäller alltså inte bortappat bagage osv. Men vet icke om det går för en svensk att teckna försäkring där, bara att kolla upp. Obs jag e skriven på åla…
-
BBJ replied to the topic Tips på bra försäkring? in the forum Hälsa, Fritid & Sjukvård 16 years, 10 months ago
@j.j wrote:
Prova med alandiabolaget på åland. Jag har försäkring där och betalar 45 euro i året. Gäller dock bara vid sjukdomsfall och om man blir liggandes på sjukhus, resa hem osv. Gäller alltså inte bortappat bagage osv. Men vet icke om det går för en svensk att teckna försäkring där, bara att kolla upp. Obs jag e skriven på åland. :salute:
-
BBJ replied to the topic Kan utlänningar äga mark i Thailand? in the forum Hus, Lägenheter & Mark 17 years, 2 months ago
Ok, vad ni skriver är säkert korrekt enligt alla paragrafer o andra regler. :pale:
Men nu handlar det inte om något “Luterskt (?)” eller svenskt “tänk” utan om valfrihet, det vore en bättre tanke om alla kunde få bosätta sig utan att alla “fan och hans mostrar” (=byråkrater) ska ha sitt ord med i leken. 🙂
Men, men, jag vet att det är en utopi…[Read more]
-
BBJ replied to the topic Kan utlänningar äga mark i Thailand? in the forum Hus, Lägenheter & Mark 17 years, 2 months ago
Jag fattar ärligt talat inte vad de är så för***nat rädda för?? Om en person som har försörjningen klar, är gift med en Thai och vill skaffa en bit mark för boende (typ 1-2 rai) skulle detta på något sätt underminera Thailand som land?? :scratch:
Men det här med politiker och byråkrater kommer ingen någonsin att bli klok på, oavsett land!!…[Read more]
-
BBJ replied to the topic Kan utlänningar äga mark i Thailand? in the forum Hus, Lägenheter & Mark 17 years, 2 months ago
Ok, Herr Chang, jag får nog läsa på lite bättre innan jag funderar :alien: men tack iallafall :blackeye: 🙂
Mvh
BBJ
:santa: - Load More