-
goodolle replied to the topic in the forum stgrhe 16 years ago
@stgrhe wrote:
@goodolle wrote:
En thailändare har glömt gårdagen och morgondagen existerar inte i nuet. en thailändare lever i nuet vilket en svensk inte kan begripa för det existerar inte i sossesverige.
Vilket utomordentligt struntprat. Du menar alltså att du förstår dig på thailändarna och kan göra dig till tolk för thailändarna, när du komme…[Read more]
-
Guava replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years ago
@stgrhe wrote:
På så sätt, är det där du arbetar nu Guava?
Göran
Jo, är tillbaka där efter åtta års frånvaro.
Försöker styra upp det lite, försöka få alla att förstå att det inte räcker med ett bra kök, det ska vara WOW! för kunden när han ser det färdigt.
Ger du mig en chans till ett motförslag till kök, eller är du fast hos Vision? 🙂
-
Guava replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years ago
@stgrhe wrote:
De finns i högsta grad kvar men det är korrekt att de stängt sitt tidigare showroom bredvid BUPA. Anledningen är att de haft väldigt få s.k. “walk-in customers” och har därför flyttat sin verksamhet till huset där de bor. Tidigare bodde de ovanför utställningslokalen. Deras kundbas består huvudsakligen av byggbolagen…
-
stgrhe replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years ago
@Guava wrote:
@stgrhe wrote:
@Guava wrote:
Får man vara nyfiken och fråga vem du valt som köksleverantör?
Det är Vision Kitchens här i Hua Hin. Deras kök och inbyggda garderober ingår i husköpet eftersom ägarna till Vision Kitchen delvis är desamma som Oasis ägare. Ingen annan köksleverantör kan därför konkurrera med priset om man inte vill ha et…
-
Guava replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years ago
@stgrhe wrote:
@Guava wrote:
Får man vara nyfiken och fråga vem du valt som köksleverantör?
Det är Vision Kitchens här i Hua Hin. Deras kök och inbyggda garderober ingår i husköpet eftersom ägarna till Vision Kitchen delvis är desamma som Oasis ägare. Ingen annan köksleverantör kan därför konkurrera med priset om man inte vill ha ett “thaikök” e…
-
Guava replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years ago
@stgrhe wrote:
Här är det ett exempel på assymetrisk kakelsättning, […] I nästa badrum, Lisas och mitt, hade de också kommit igång med två rader uppsatta på samma sätt men där fick de börja om.
Min gästtoa fick de göra om tre gånger. Det blev inte riktigt bra ändå, men jag orkade inte tjata längre…
-
Thaisambo replied to the topic 90-dagars rapporteringen i Thailand in the forum Visum och Uppehållstillstånd 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Thaisambo!
TN47-blanketten har inget med svenska myndigheter att göra så tråden hamnade lite fel.
Göran
Nej, men med thailändska myndigheter och blanketter för dessa. Vi saknar helt enkelt dessa mellan- och underkategorier i segmentet “Att bo i Thailand”, som inte är strukturerat på samma sätt.
Det är därför jag använde det…[Read more]
-
maprao replied to the topic 90-dagars rapporteringen i Thailand in the forum Visum och Uppehållstillstånd 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
TN47-blanketten har inget med svenska myndigheter att göra så tråden hamnade lite fel.
Göran
Tråden flyttad
Kj
-
maprao replied to the topic in the forum stgrhe 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Börjar inte den här tråden spåra ut nu? Jag kan inte se vad skoluniform och frisyrer har med ämnet för tråden att göra. 🙁
Göran
@Nille wrote:
@stgrhe wrote:
Börjar inte den här tråden spåra ut nu? Jag kan inte se vad skoluniform och frisyrer har med ämnet för tråden att göra. 🙁
Göran
Helt klart Göran. Så snart jag får tid skall j…
-
maprao replied to the topic in the forum stgrhe 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Börjar inte den här tråden spåra ut nu? Jag kan inte se vad skoluniform och frisyrer har med ämnet för tråden att göra. 🙁
Göran
@Nille wrote:
@stgrhe wrote:
Börjar inte den här tråden spåra ut nu? Jag kan inte se vad skoluniform och frisyrer har med ämnet för tråden att göra. 🙁
Göran
Helt klart Göran. Så snart jag får tid skall j…
-
Micke_Prik replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Det handlar helt enkelt om bristande kompetens i ämnet projektstyrning och planering.
Göran
mañana på buddistiskt vis snarare, no ploblem we fix tomollo, no need to be angly.
//Micke
-
Anders99 replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Ja, huset skulle ha varit klart redan i början av februari enligt avtalet men den tidplanen trodde vi aldrig på så vi hade siktet inställt på mitten av april. Nu ser det ut som om det blir i början av juli.
Idag är bötesbeloppet uppe i 172,000 baht och tickar med 2,000 baht för var dag som går tills huset är övertaget.…
-
Hasse replied to the topic Lisa & Göran bygger hus in the forum Hus, Lägenheter & Mark 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Jag noterade också att kantplattorna inte var uppsatta symetriskt och också att sista radens plattor går ända ner mot golvet så att den yttre radens klinkerplattor läggs an mot kaklet. Jag vill i stället att klinkern skall läggas före lägsta kakelraden så att kaklet ligger över klinkern i kanterna.
Göran
Rätt, jag avslutar vägg…[Read more]
-
Thaisambo replied to the topic Detta med att trygga sambons framtid in the forum Samlevnad & Relationer 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
I tre av mina pensionsförsäkringar, som alla är på livstid, finns det en efterlevandegaranti för min fru så länge hon lever. I dagsläget motsvarar det ett belopp per månad om ca 60,000 baht som tillsammans med hennes egen inkomst och sparande ger henne en ekonomisk trygghet att falla tillbaka på den dag jag faller bort.
Gö…
-
Nille replied to the topic in the forum stgrhe 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Börjar inte den här tråden spåra ut nu? Jag kan inte se vad skoluniform och frisyrer har med ämnet för tråden att göra. 🙁
Göran
Helt klart Göran. Så snart jag får tid skall jag klippa in de skoldisciplinära spörsmålen i en annan tråd som handlar om just det. I denna tråd diskuterar vi Håkan Wallenius krönika – Verklighetsförstär…[Read more]
-
Nille replied to the topic in the forum stgrhe 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
Börjar inte den här tråden spåra ut nu? Jag kan inte se vad skoluniform och frisyrer har med ämnet för tråden att göra. 🙁
Göran
Helt klart Göran. Så snart jag får tid skall jag klippa in de skoldisciplinära spörsmålen i en annan tråd som handlar om just det. I denna tråd diskuterar vi Håkan Wallenius krönika – Verklighetsförstär…[Read more]
-
PerA replied to the topic Att köpa större bil i Thailand in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Nille wrote:
Är det stor skillnad i pris att köpa av privatperson istället för bilhandlare?
Jag har hört att bilhandlare ofta inte låter en provköra, stämmer det och isf varför?
Vi har köpt två nästan nya begagnade bilar, en privat och en från en bilhandlare och jag tycker processen var likartad. Egentligen var det enklare med…
-
stgrhe replied to the topic Färgblind test för körkort in the forum Övrigt 16 years, 1 month ago
@BBJ wrote:
@stgrhe wrote:
Det första … CUT…
… behöver du bara göra ett färgblindstest och ett reaktionstest. …CUT…Göran
Hej Göran, det där med “färgblindtest” är första gången jag hört om, syntest däremot har jag sett flera gånger i samband med att skaffa Thai-körkort. För mig som är “färgblind” skulle det innebära ett avslag på körk…
-
Mojay replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Mojay wrote:
Kanske, eller så är det regeringens sätt att ytterligare visa på hur detta upplopp stör turistnäringen.
Vilket bisarrt påstående! Molay, du kommer med de mest märkliga kommentarerna och man undrar hur det står till med din analytiska förmåga.
Göran
Men tusan Göran, klarar du inte av att urskilja ironin, det var svar…[Read more]
-
Mojay replied to the topic Undantagstillstånd i Bangkok in the forum Nyheter 16 years, 1 month ago
@stgrhe wrote:
@Mojay wrote:
Kanske, eller så är det regeringens sätt att ytterligare visa på hur detta upplopp stör turistnäringen.
Vilket bisarrt påstående! Molay, du kommer med de mest märkliga kommentarerna och man undrar hur det står till med din analytiska förmåga.
Göran
Men tusan Göran, klarar du inte av att urskilja ironin, det var svar…[Read more]
- Load More